Aller au contenu

Shokugeki no Sôma chapitre 225


Kasu-mi
 Share

Messages recommandés

Saitou is this week’s cover.

 

Histoire: This is surprising…First and foremost it’s extremely risky to work together. And the fact that Eliten 10’s side isn’t working together is the very proof of that! They’re convinced…That getting the best out themselves is the right tactic, and that they can smash any collaboration.

In a Régiment de Cuisine, it’s extremely difficult to find the right balance of your own cooking and assisting your teammate.

But Subaru Mimasaka can do that

He’s without a doubt currently the biggest strength to lead the Rebels to triumph!

Saitou: They say when it comes to the sword, the best way to learn is to mimic…Your ability to perfectly copy my movements is astonishing!

But…even I who is pursuing Bushido isn’t referring to myself with “Sessha” (When Mimasaka copied Saitou, he said Sessha. It’s a common way Samurai used to call themselves, which simply means “I”)

 

Saitou: Isn’t your image training lacking

Rindou:No you occasionally use it.

Tsukasa: Right, he says it.

Momo: You do–     

Megishima: You do say it.

Saitou: Megishima, even you…

 

Saitou says that their knives aren’t equal and offers his knive to Mimasaka.

While aspiring to become a Samurai, he started to value useless aspects of a Samurai, and became intoxicated with himself.

Mimasaka: I appreciate it. Now my (Sessha) trace is nearing perfection…

Their cooking progresses.

They apply a sauce made of soya sauce, mirin, and red wine.

 

[Mimasaka’s flashback:]

 

Mimasaka is training.

Mimasaka: Damn…I didn’t think the load would be this much. In the Régiment de Cuisine, I don’t know who will be my opponent. So I need to be prepared, and do the image training for all of them

But tracing multiple chefs at the same time is a heavy load for my body.

…That shouldn’t serve as an excuse

Mimasaka is thinking about Soma and Takumi and is determined to work hard to return the favors.

Person in black dress: Hey! You have to turn off the lights and go back to your room…

Mimasaka: Oraora it’s Rindou senpai-! It’s Rindou senpai!

I will devote my all for the best taste…that’s Eishi Tsukasa’s cooking.

No matter what, I will kill you Yukihira.

Hey Bucky let’s talk with Momo~!  Bucky is sooo cute~!

It…it’s not like I did it for you…Please reflect on behaviors.

Who…Who are you calling cute…! You idiot!

Don't…don't misunderstand it!

I don’t care about you…don’t think that I want to get along with you or something!

It…it's true okay!

 

Flashback over:

Mimasaka: Now the arranging begins!

Both are holding Sushi on their hands, but it’s Saitou who finished first.

Saitou created “10 Tsuna Sushi, Kodamaru Sushi

They are smaller than what Alice once created and there are 10 different types of Tsuna Sushi.

10 minutes are left and Mimasaka starts his arrangements

END.

 

Source :http://www.bakadata.com/manga-spoiler/shokugeki-no-soma-225-spoiler

 

EDIT : Avec la RAW , les imitations du C10 par Mima sont hilarantes  ;D .

          Et Urara est vraiment pitoyable , pas besoin de VUS .

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rah  Goon m'a depassé pour la VUS  >:(  , mais au moins la traduction est bien meilleure que d'autres sites.

 

Interessant concept du guerrier. Malgré tout , j'espere que Saitou gagne , pour pas decredibiliser le C10 .

Neanmoins je veux savoir ce que Mima va apporter de + . D'ailleurs on en apprend + sur sa dette.

 

Assez drole le C10 , deja le moment avec Saito , et les imitations par Mima qui montrent mieux la personnalité de Nene , ou bien les autres insultes d'Eizan  ;D .

 

Sinon faudrait faire revivre ce topic , l'arc reste interessant , vu qu'on decouvre mieux le C10 et meme Mimasaka.  8)

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'pense qu'on va voir ici les limites de Mimasaka. D'ailleurs les auteurs insistent sur le nombre de flash de ce dernier je me demande si ça va se jouer là dessus. Mais je vois pas un des meilleurs membre du conseil se faire avoir par une simple imitation amélioré.

Encore plus par le fait que Mimasaka ait testé de stalké tout le monde. S'il s'était concentré sur un seul ça aurait peut être changé la donne.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En parlant de ses limites , la page où ils font cuire/griller le thon me laisse perplexe , Saito semble posé , tandis que Mimasaka semble pas trop savoir s'y faire , comme si il était surpris :

 

http://www.mangapanda.com/shokugeki-no-soma/225/13 , et comme Haar le dit ,  en quelques jours  , imiter le C10 est impossible , apres je pense pas qu'il servira à rien , il peut toujours donner ses infos avant de perdre vs Saito , son ingredient servira à rien.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ahaha mais non !

 

Le tatami c'est trop bon ! C'est pas forcément uniquement avec du foin.

Le concept c'est surtout se cuire une viande qui a été mariné préalablement et de juste la grillé de façon à ce qu'elle soit grillé à l'extérieur mais cru à l'intérieur !

 

Voilà la minute top chef est terminé  ;D

 

Sinon à part ça je me demande vraiment comment ça va finir parce que mimasaka est hyper utile mais bon y a quand même très peu de chance qu'il sorte le 4eme quoi...

 

Il le hype pour bien montrer que central est dans le game !

 

Du coup je vois bien Saito et Tsukasa (Come on, le 1st peut pas être éliminer comme ça) continuer et potentiellement un match nul pour rindo et megishima :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

×
×
  • Créer...