Aller au contenu


Ch 491


Andrew Waltfeld
 Share

Messages recommandés

[glow=red,2,300]Raw Chap 491 :[/glow]

 

 


[glow=red,2,300]Chap 491 par MFT-NK2 :[/glow]

 

www.op-fr.com

 


[glow=red,2,300]Premières images Chap 491 :[/glow]

 

57486405uz8.th.jpg19711945dr8.th.jpg25415024de3.th.jpg15026599zd7.th.jpg

18813706os2.th.jpg36284409bk0.th.jpg27249600nz1.th.jpg11279323cy7.th.jpg

 


[glow=red,2,300]Spoils Chap 491 :[/glow]

 

LOL at Luffy asking Camie if she shits, and Sanji screaming to not hear the answer.

 

Hacchan is taken hostage by Makuro gang and the Tobiuo Riders.

He's taken to island of Shabondi, where dozens of kidnapping organizations exist.

Zoro and Sanji wonders if it's "that" Hachi they know, and is reluctant to help him.

 

The new armored Villain Dibal (Dyval, Dival whatever) is the leader of the Tobiuo Riders, and he says he's been waiting so long for the Mugiwara pirates... the man who ruined his life.

 

Dyval is a new character, but I wonder if it's someone familiar is under that mask... He certainly seems to know Luffy, and seems to have a grudge against him.

 


Fakomètre : 05%...

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Réponses 121
  • Created
  • Dernière réponse

Top Posters In This Topic

Des images des le mardi, merci monkey ;D

 

Sauf erreur de ma part,il me semble que sur les  dernieres images, on apercoit les maqueraux, ceux qui avaient kidnappée Camie. D'ailleur, le mec qui apparait en armure a pas l'air bien gentil, peut être qu'il vient corriger les maqueraux ou c'est peut être leur boss

 

Sur la 2ème image, on a l'impression que Camie s'interesse davantage à Brook qu'a Sandy, ce qui rend ce dernier fou de rage

 

EDIT : Je suis premier à poster, depuis le tant que j'attendais cela^^ ;D

Parce que je suis fatigué don merci pour les images mercredi, ca perd de sa valeur ;D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On est mercredi non ? Pourquoi tu dis mardi flomat ?

 

Alors, la suite de ce qu'on avait, en clair du baratin pour faire les présentations et avancer un poil dans l'histoire. La dernière image nous montre un personnage étrange, assez terrifiant, qui semblerait être... Jinbei ? Car on voit des personnes qui ressemblent à des hommes-poissons devant lui...

 

En tous cas, ça fait plaisir d'arriver à cet endroit qui va rappeler des souvenirs (tristes pour Nami), mais qui servira de tremplin pour les Mugiwaras.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai ajouté 2 images plus ce qui semble être la traduction du spoil  :)

 

En fait le gars en armure est quelqu'un qui connait Luffy (Arlong ?) puisque dans le spoil, il dit qu'il attendait impatiemment l'arrivée de l'équipage du chapeau de paille, l'homme qui a ruiné sa vie.

Et Hacchan (Hachi, Octo) sera apparemment de la partie puisque les gars qui chevauchent de poissons volants l'ont kidnappé.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Trad express avant de retourner en cours ;)

 

Rires quand Luffy demande a Cammie si elle "peut faire caca" (Note de Fen : traduction soft), et Sanji hurle qu'il ne veut pas entendre la reponse

 

Hacchan est retenu en orage par le gang Makuro (maqueraux ?) et les Tobiuo Riders

 

Il est retenu otage sur l'ile de Shabondi, ou des douzaines de bandes de kidnappers existent.

 

Zorro et Sanji se demandent s'il s'agit de "ce" Hachi qu'ils connaissent, et sont reluctants a l'idee de l'aider

 

Le nouveau vilain Dybal (Dyval, Dival, un truc du genre) est le leader des Tobiuo Riders, et il dit qu'il attendait les Mugiwara depuis si longtemps.. L'homme qui a uine sa vie.

 

Dyval est un nouveau personage, mais je me demande si c'est pas quelqu'un qu'on connait deja sous son masque. Il a l'air de connaitre Luffy, et d'avoir un compte a regler avec.

 

 

 

Alors.. Jinbei ? Arlong ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Arlong c'est fort possible même si je ne m'attendais plus à le voir vu que s'il avait survécu il aurait commencé par detruire l'ile de cocoyashi à moins que jinbei est envoyé quelqu'un pour le ramener et le destituer de son rang de general et le rétrograder à celui de simple garde d'où "tu as ruiné ma vie"

 

  si cela est vrai un nouveau général poisson?  et est-ce que se serait possible que par sa deception arlong finisse par s'allié à luffy contre jinbei se serait tout simplement génial enfin sauf pour nami, la pauvre :'(

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis tres tenté de m'avancer avec cela : Camie va peut être rejoindre l'équipage. Et pour cela je n'ai qu' un argument. Fin du chap 490  on a le droit a une image avec elle avec un encadré a gauche super important qui explique quel est son rêve : plus grande designer !

Quand on connait un peu One piece, on remarque que sur le bateau de luffy il n'y a que des gens qui veulent réaliser leurs rêves.

So....

 

Pour ce qui est des inconnus là, je dirais rien car le spoil n'en dit pas assez.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ça serai marrant que les mugiwara sauvent octo à la demande de camie^^

c'est surement ce qu'ils vont faire, puis apres des retrouvailles chaleureuses entre octo et zoro ils vont entrer dans l'ile des hommes poissons et l'arc commencera vraiment à ce moment la.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Donc revoilà Luffy confronté à une personne qu’il a déjà rencontre dans le passé ???

Comme homme poisson je ne vois que Arlong, mais bon on ne sait jamais !!!

 

J’aimerais tellement que Arlong l’attaque Luffy, mais avec la force d’avant et que c’est Nomi qui le défonce sans pitié … pour bien voir leur niveau actuelle le progrès qu’ils ont fait de puis le début du manga…

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le spoil dit que luffy à ruiner la vie de l'inconnu, avec cette info et connaissant oda (pas personellement bien sur) on ne peut rien déduire. Ca se trouve Luffy ne connais même pas l'inconnue et a détruis ça vie sans le faire exprès ou même sans le savoir, un peu comme l'homme garou dans Dragon ball.

 

 

Edit pour Samuel Bellamy : Hacchan c' est Octo. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bon Hacchan c'est octo puisqu'il était avec Cammie dans les mini aventures

 

Mais Dyval est une connaissance de Luffy mais Arlong et sa bande ont était arreté par le marine , on le voit dans les mini aventures alors dans le cas ou ce n'est pas Arlong toutes les suppositions sont bonnes .

Mais si le mec a était vaincu sur East blue il doit etre méga fort pour arrivé à niveau de l'ile des hoimmes poissons avant luffy.

ça peut etre un prelats , Morgan, Wapol , un memebre de baroque world, bellamy , Kuro ...

Mais le fait qu'il kidnappe Octo c'est louche.

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le fait d'avoir riuner la vie de cette homme bien protégé par son armure qui lui sert de masque pour son visage je suppose ne veut pas forcément dire que celui-ci est conu par les mugiwaras... Luffy a peut être battu Arlong et de ce fait riuner le rêve de cette homme :)

Sinon je n' est pas compris le spoil ni en anglais ni en français lol ^^ ,je pense qu' on aura plus d' information dans la version finales du chap

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis d'accord avec Lunatik, peut être que Luffy a ruiné indirectement la vie de ce mec et si ça se trouve il ne le connait même pas. En tout cas sur les fofos US on parle de T-bone puisque les deux ont le même type de casque avec des croix, je vous met une image de T-bone pour ceux qui l'auraient oublié :

 

016xa6.th.jpg

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Non ,moi je ne pense pas a Arlong mais plus au Capitaine de la marine ,le pere d'Hermepp ,le type avec la hache là!!

Bref je ne vois que lui,puisqu'il c'est echapé et en plus a part lui ,le seul mec en armure ce serait Don crieg,mais pour Arlong je ne pense pas vus que quand il donne la premiere prime sur Luffy ,il parle d'Arlong comme ci il etait plus trés actif ou en prison .Et Crieg aussi ,donc le seul qui c'est echapé et qui a une forte rancune envers Luffy et Zorro c'est Morgan!!!

 

edit Kheops: je pensais a morgan aussi... voir creek?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je ne pense pas que l'homme en armure soit Arlong, j'opte plus pour T-Bone ou Don Creek ou Morgan. Celui qui est le moins probable entre les trois est à mon avis Morgan parce qu'il possède une grande Hâche à la place de son bras, si on pouvait voir tout son corps on serait plus sûr. Le fait qu'il a le même type de casque que T-Bone augmente les chances que ça soit lui.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bon et bien moi je m'avancerai sur un terrain glisant..... bon j'y vais, et si le gars n'est autre que le chef des brigands qui a été humilié par shank et avaler par le monstre...... le monstre aurait fui avec le regard de shanks jusqu'au bout là ou ils se trouvent actuellement. Ensuite je ne sais par quelle moyen il en est sorti, mais bon c'est la magie de one piece...... oulala je glisse là!!!!!!!!!!! ;D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il s'appelait comment deja le mauvais avec son armure et ses multiples armes qui écumait west Blue (le méchant de l'attaque du bateau-restaurant de Sanji) ? Il serait pas du style à avoir une grosse rancoeur contre Luffy et en prime a porter une armure...

 

 

Ou mieux (pire?) son second qui excellait reellement au combat au point d'etre du niveau de Sanji? L'armure serait peut etre un moyen de survie a son empoisonnement..

 

Il serait étonnant, si c'est quelqu'un de connu, que cela soit un personnage aussi récent que l'arc de Water Seven.

 

Morgan pourrait etre plausible aussi.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ben c'est don krieg justement, pour Gin, son second lui il a aucune rancoeur a priori donc bon... enfin si on revoit krieg on reverra ptet bien gin ^^ mais il doit etre plus fort que lui maintenant

 

ouais en fait on peut rien dire, l'armure est plus la pour cacher et nous mettre sur des fausses pistes que pour nous aider a trouver... ca peut très bien être nimporte qui. Je vois bien la scene ou le type annonce que luffy a ruiné sa vie fait un minispeech, il commence a retirer son casque suspens, on voit tout l'équipage qui le regarde les yeux ronds et... c'est un total inconnu. Ca ferait très oda ca ^^ donc je pense qu'il y a au moins une chance sur trois que ce soit un nouveau perso après don krieg a me parait trop simple, morgan je pense pas et pour les autres je ne me prononce pas ^^

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Mais le probleme pour Don Krieg , c'est qu'il s'est pris une rouste sur la route de tout les perils la premiere fois alors je le vois mal arrivé à l'entrée du nouveau monde.

Pou t-bone , ça serait bizarre qu'un marine comme lui s'amuse à kidnapper quelqu'un.

Si c'est une gueule connu on aurait eu de ses nouvelle à travers les mini aventures donc à ce moment la Morgan ou alors Wapol mais lui est trop occupé à conquerir le monde du jouet.

Il faut oublier que Luffy a en a eclaté pas mal à Enies Lobby.

Le probleme c'est que le mec porte une armure ,c'est qu'ila était banni par les hommes poissons (Arlong) ou alors c'est une gueule tres connu .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Script complet :

 

491: Tobiuo Riders (Flyingfish Riders)

The 10th Cover story mini-arc: Island of zero survivors

 

Sanji: MERRRRRRMAAAAAAIIIIDDDD (hearts flying)

Yes! The object of admire of the entire human race, Mermaid! The jewel of the sea! Mermaid!!!

I've finally met such a mermaid!!!! (Hearts)

She's CUUUTTTTTEEE!!! (hearts) I've never met a mermaid before!!! Your name is Camie?"

Usopp: You've met granny Kokoro already

 

Sanji pukes blood recalling Kokoro's figure

Sanji: Thriller Bark was nothing! You know what was the scariest thing?

Usopp: Sorry Sanji! Let's forget about that one...

Nami: You guys are rude.

 

Luffy: What!? Kokoro was a mermaid!? But she was walking!

Franky: I see, you didn't know. I guess you missed the timing.

Luffy: Kokoro was a mermaid? That sucks.

Nami: Can you be a little less frank about it!? (Nami punches Luffy) God... what's with these men's fantasies about mermaids.

Robin: But she is a cute little mermaid.

Brook: I've never met a mermaid before either! Can you lend me some money, please?

Sanji: What the hell for!!!

Camie: Oh my god a SKELETON!!!!

Sanji: Hey, stop scaring her, get out of here!!

Brook: I can even open my head! (opens his head) Isn't it cool?

 

Camie: Wow cool!

Usopp: Well, she's fast to adapt.

Luffy: Hey, by the way, can you poop?

Sanji: What the hell are you asking!!!

Camie: Oh, I d...

Sanji: NO SHE DOESN'T!!!!!!!!!!!!!!! (Sanji cuts her off)

 

Starfish: Camie, Camie? Something's wrong, something's wrong... We're missing someone aren't we?

Who's missing from that ring of fun folks.... the answer is me! *cries*.

Camie: Oh yeah....

The crew: !?

 

Luffy: Oh yeah, I was wondering! Hey Camie, what's with this talking gloves?

Camie: I'm sorry, I forgot to introduce! He's Pappag, my pet and my teacher. A starfish.

Usopp: Do..... starfishes talk?

Nami: Your pet is your teacher? Isn't there something odd about that?

Pappag: I'm allowing her to keep me as a pet, for a reason... Camie... always gives me clams.

Nami: So she feeds you.

 

Pappag singing: "Man....? I'm a starfish, not a man! A jerk...? I'm not a man, I'm a starfish

Are you busy? No no, we have plenty of starfish! Thankyou!"

(It's a Japanese pun. human is "hito", and starfish is "hitode". "hitodenashi" is a loser jerk, and also rhymes with "hitode"

"hitode" means extra help for work, and thus the last pun and rhyme.)

Camie: ...so, this T-shirt brand is called Criminal, and it's a hit at the fishman island!

Pappag: Laugh, dammit!! HAHAHA.

 

Luffy: So... why do you speak?

Pappag: Thanks for asking! When I was little... I mistook myself as human. When I realized I wasn't human (hito) and instead a starfish (hitode) I could already speak.

Luffy: That's all it takes for you to learn speech?

Pappag: It's all about the drive! The entire world runs on momentum, you know!?

Anyways!! I'm Pappag, the starfish!!! The new and popular designer!!! Thanks for saving us, I love you all!!!

[Pappag the Starfish, Designer of the Criminal]

 

Nami: I'm glad to see you guys, we're lost, and we need to ask you guys something...

Luffy: Nami!! Let's eat takoyaki first!!

Camie: Oh yeah, the takoyaki! Well, we have to meet up Hacchin somewhere.

Brook: Hacchin?

(She calls Hachi Hacchin, instead of Hacchan, it's her unique nickname of him)

 

Camie: Hello, hello, Hacchin? Sorry I'm late, where are you right now?

??: Oh, is that you Camie? Mohahaha... you recognize me? I'm not Hachi!!

Camie: What? This isn't Hacchin?

??: This is Macro!! You know, the incompetent Macro gang you're so familiar with? Oh crap, I said incompetent myself!

 

Robin: Looks like trouble.

Camie: What!? Why do you have Hacchin's den-den mushi!?

Macro: Obviously because we beat up that bastard Hachi! Mohahaha!

Camie: Lies!! Hacchin woldn't lose to losers like you!

Macro: Well, ok, you're right. Usually we don't stand a chance against Hachi, but we got help from the Flyingfish Riders! Mohahaha!

Hachi: Nyuu..... Camie, are you ok? Thank god.

Camie: Hey, Hacchin!! Did you really lose!?

 

Hachi: They took me by surprise... You stay away from here!! Nyu... I'll beat these guys up and go home, don't worry.

Macro: Mohahaha!! Hey Camie, I'm gonna sell this guy away!!

Octopus fishman are rare, and they sell well. If you want to come help, come.

We're at 5 km east of Shabondy isle 44GR. The headquarters of the kidnapping ring Flyingfish Riders!!

Hachi: Nyuuu!!! No Camie, don't come!!

Macro: Shut up octo! (hits Hachi)

Hachi: Nyu....

Macro: See ya!

Camie: Hacchin!!

 

Luffy: So, where's the takoyaki?

Franky: Man, look at the situation at hand!!

 

Nami: Wait a sec.... that "Hacchin" guy's voice on the den-den mushi... I have a feeling we know that voice.

No, I must be overthinking it....it can't be.

Camie: I'm sorry, Luffychin, can I get back to you with takoyaki some other day? I have to go save my friend!!

Luffy: whaaatt!?

Nami: Wait a sec Camie! I don't want to be nosy, but if you want to save your friend, we'll help you.

No wait I got that wrong. THEY will save him. (points at Usopp and Franky)

Usopp: What about YOU!?

 

Nami: In return, can you tell us how to get to fishman island?

Camie: Really? You would!? Namichin you'll help me rescue Hacchin!? Luffychin?

Luffy: Sure, but who the hell is Hacchin?

Camie: He runs the takoyaki shop I work at!! The best takoyaki in the world!

Luffy: Oh my god!! Damn them!! We must save the takoyaki at all cost!!

The crew: Yeah!!

 

Nami: Alright, they're ok with it. You know the place?

Camie: Let's see....

Pappag: 44th GR is on the eastern edge of the islands. It's right on the line to the Shabondy isles from here.

5km before you get to the isles, so we should first go west. Rest of direction, we can ask the fishes.

Camie: Yeah, you're right! Let's hurry! Hey, you guys!

Camie yells, and lots of fish come to the surface

 

Luffy: Whoa, lots of fishies!

Camie: I want to ask some directions!

 

Camie: They said they are scared of the flyingfishes, so they can only lead us close to them.

Nami: Wow, you can talk with fish? Mermaids can do that? but how are we going to follow fish in the ocean?

Luffy: Camie!! If we have you, we can eat all the fish we want!!

Sanji: Shut your mouth, or I'll dice you up. (tugs on Luffy's face)

 

The fishes take the lead

Luffy: Wowwww!

Sanji: BRAAAVOOOO MERMAID!!! (heart)

Usopp: This is unbelievable!! The fish are drawing arrows on the surface!!

Nami: Wow, this is great! We just need to follow this right?

Luffy: Camie, you're awsome!

 

Camie: Ehehe, I'm not all that yet...

Luffy: Oh, yes you are.

Usopp: Ok, I'll take the helm

Robin: To 4 o'clock.

Usopp: Roger!

 

Luffy: Zoro.

Zoro: We're going already? Can we get to the fishman island?

Luffy: Anyways, check this out! Camie, the mermaid! A real one, isn't it awesome?

Camie: Hello!

 

Zoro: First time I've ever seen a mermaid (As he speaks, Image of Kokoro dissapears from his mind)

Chopper: Dissapeared!! Did you just erase your own memeory!?

 

Camie: But I'm worried... Hacchin's voice was very weak. They must be treating him badly...

Pappag: Well, he's pretty tough, it'll be ok. Anyways, you guys aggreed to help, but are you guys any good?

Luffy: Yeah, we're strong.

Pappag: I have to tell you this in advance, there's dozens of kidnapping rings in this area.

There's a popular slave trade market at Shabondy isle, that's why.

Sanji: They sell human beings!? Terrible.

Pappag: And mermaids go for a very, very good price. That's why the Macro gang are always going after Camie.

The Takoyaki shop owner Hachi probably went to Macro's place thinking we were kidnapped by them, when in fact we were eaten by a sea monster.

Camie: Yes, probably... he's very gentle and simple guy. It's my fault.

 

Zoro: ... Hearing this "Hachi" and octopus, the first face to come to my mind is that moron fishman.

Sanji: If it really is "him", no way we're saving him. Of course, I doubt it...

Pappag: Usually Hachi take care of them no problem, but this time the infamous Flyingfish Riders came in play...

Franky: What are they?

 

Pappag: It's a newcomer kidnapping ring that started to take this area as their turf. If they come after you, it's over...

The name of their boss is Dupal, and he wears an iron mask. No one knows what his face looks like.

Apparantly he's looking for someone, and he's checking out all the ships that pass this area.

 

Luffy: Well, anyways Camie! Don't worry, we'll save the takoyaki!

Camie: Yeah, thanks.

 

Luffy: Alright Brook, play some song to cheer her up!

Brook: No problem!!

The fishes halt

Camie: Huh?

Luffy: What's up Camie?

Camie: The fishes tell me I'm sorry, but this is as far as they can go...

Pappag: There they come,. the Flyingfish Riders!!

Luffy: Where? I don't see them!!?

Camie: No, not the ocean... the SKY!

 

Three men riding the Flyingfish like a motorcycle comes swooping down from the sky

 

Usopp: Whoa, the fish are flying! I didn't know Flyingfish could fly this high!?

 

Sunny takes a hit

 

Usopp: Whoaaaa!!!

 

Camie: Be careful, they can fly for 5 minutes after they leave the ocean!

Rider: Hey, did you see?

Yeah, it's the Mugiwara pirates!

We have to report this.

Roger that.

We came looking for one mermaid, and we get this!! Boss Dupal is gonna shake in glee!!

Luffy: Hm?

 

At the Riders headquarter

 

Dupal: Hey, Macro gang...

Macro: Yessir, what do you need Mr Dupal?

Dupal: The mermaid you called, seems to be on a pirate ship right now...

Macro: What!? Pirates!!? Camie is on a pirate ship!?

 

Dupal shatters the glass in his hand

Macro: Whoa!

Dupal: I've been waiting for so long...

This pirate ship is the one I've been waiting for...!!

I'm gonna kill him....! The man who ruind my life.

End

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Et si l'homme qui lui ruiné sa vie n'était pas Luffy mais un autre Nakama? Dans ce cas les chances que ce soit un gars qu'on ne connait pas augmentent, ou au pire c'est Spandam (aujourd'hui tellement défiguré qu'il doit se masquer tous le visage ^^). En tous cas le Nakama visé fait parti des Mugiwaras, à mon avis c'est soit Luffy (dans ce cas un personnage déjà vu) soit Zoro (avec son ancienne carrière de chasseur de pirate, il y a de grandes chances que le nouvel ennemi soit inconnu).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

eh bien cela va sans doutes élargir les hypothèses je lis je lis et ne voit rien qui prouve que cet individu en armure parle de luffy comme celui qui a ruiné sa vie, c'est quelqu'un se trouvant sur le thousand sunny dont parle ce type alors qui est-il et en veut-il vraiment à luffy?

 

  arrff juugo ma pris de vitesse

 

la personne à qui il en veut était déjà dans l'équipage de chapeau de paille au moment des faits:

 

    "This pirate ship is the one I've been waiting for...!!"

 

  Il à reconnu le bateau (ou plutot son drapeau puique le bateau est tout neuf^^) et dit que sa fait longtemps qu'il attend donc les nouveaux nakama tel que brook ou franky ne sont pas concernés

  et on sait aussi que ce n'est pas une femme:

  "the man who ruind my life."  donc nico robin et nami ne sont pas concernés non plus alors il nous reste:

 

  luffy,  zoro,  sanji,  usopp,  chopper  lequel est-ce? fait votre choix xD

                                        c'est un renne mdr

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.
 Share


×
×
  • Créer...