Aller au contenu


Super Street Fighter IV AE [PC/PS3/X360]


Chuck
 Share

Messages recommandés

Le retour des persos de 3.3 est une bonne nouvelle, surtout pour Makoto :)

Faudra voir comment son jeu très porté sur l'attaque et les juggles va être adapté à SF4 qui favorise plus la campe, la défense et le contre, mais c'est déjà une bonne nouvelle

Pour les ultras j'en reste à ma 1ere impression : celles qui sont courtes sont très bien, en plus ça évite de jouer le time over; les plus longues sont sympa à regarder une fois, mais on a un peu l'impression de jouer à NUNS :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Réponses 1,5k
  • Created
  • Dernière réponse

Top Posters In This Topic

Yeeeeeeeeeees, Makoto. Je sens que je vais me faire une team de ouf...quelle bonne nouvelle !!!

 

edit : purée Ibuki aussi elle à l'air trop classe...j'aime beaucoup le style des nouveau perso en général...

autant dans SFIV, j'avais du mal à trouver des perso avec un style qui me plait, la au contraire, j'ai quasiment tous envie de les tester.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

:o... ;D

 

Je suis agréablement surpris merci pour l'infos Yagami.

Le rendu est vraiment jolie sachant qu'on est sur IPhone, par contre 8 persos c'est un peu mince  :-\. Et puis la jouabilité sans touche avec le tout tactile, ça me fait un petit peu peur  même si le mec sur la vidéo à l'air de bien s'en tirer...

Je pourrais jouer à Street Fighter maintenant au toilette ^^

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Mouais, je sais pas si les gars font des études de marché avant de pondre un jeu sur un téléphone ?

Vu la durée de vie des manettes j'imagine comment l'iPhone va prendre cher dès le premier combat ^^

A moins que ça soit exprès pour que les gens rachètent des iPhones ^^

J'imagine un cr lp spammeur sur un iPhone  ;D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

[JEUX] Super Street Fighter IV sortira à 40 €

 

Si vous aimez coller des bourres-pif, vous n'êtes pas sans ignorer que Super Street Fighter IV sortira le 30 avril prochain. Dans une interview accordée à notre confrère Gamasutra, Christian Svensson, de chez Capcom US, nous donne comme première bonne nouvelle que le jeu sortira au prix de 40 $, ce qui donnera, défiant toute logique mathématique, mais nous en avons maintenant l'habitude, du 40 € en Europe.

 

Cette version, déjà plutôt bon marché bénéficiera en plus de contenus additionnels (des personnages et des nouveaux combos) et, autre bonne nouvelle, si vous aviez fait l'acquisition de Street Fighter IV, Capcom vous réserve une surprise que le monsieur ne révèle pas (normal, puisqu'il s'agit d'une surprise ...), il faudra donc patienter jusqu'à la fin du mois prochain pour en savoir plus.

 

40E plus un bonus si vous avez l'ancienne version.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'avoue il a l'air d'être des barres ce perso ! Un Zangief mais en beaucoup plus fun...

Le coup de l'huile sur le corps, bien trouvé.

 

Je le sens bien comme Zangief dans les techniques avec des cercles entiers à faire et tout...pas pour moi perso.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai rigolé comme une buse devant la vidéo  :D

 

Un perso bien délire, et vu la carrure il devrait faire mal et être assez tanké. Par contre si c'est de la manip en 360...

 

Sinon son deuxième ultra ressemble à un contre à la retombée de l'adversaire. Le truc bien piégeux, à placer derrière un shoryu foiré =P

 

Edit :

Hakan vs Dhalsim :

 

Par contre c'est pas un match d'exhibition... c'est un massacre, le Sim lâche rien  :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bon ça y est on a tout le monde. Alors petit review des upgrades et des nerfs des persos

 

Abel: Crouching Hard Kick is faster. His Ultra 2 can't combo but its fast and has armor if you hold the button, it looks to be very good.

 

Adon: He seems very weak. Both ultras are hard to use. Jaguar Tooth and Jaguar Kick are both unsafe on block. Aerial Jaguar Kick might be safe. EX-Jaguar Kick is safe on block. Has a very good overhead though, one of the best.

 

Akuma: No known nerfs. Many of the nerfs from earlier builds were reverted. Infinite is gone, but you can still combo after far Standing Hard Kick again. Light Punch cannot link to Hard Kick anymore though, so you cant loop it. Level 2 Focus Attack into new ultra whiffs, but works from Level 3 Focus. EX-Air Fireball into Ultra 2 will combo.

 

Balrog (Boxer): Ultra 2 can be jumped out of on reaction after activation. His Ultra 2 is bad, it has terrible range. Seemed too hard to land to be worth giving up his Ultra 1.

 

Blanka: Seemed the same, his Ultra 2 isn't that great. He can be thrown out of it.

 

Cammy: Spiral Arrow (Cannon Drill) got a little better. Cannon Spike (Dragon Punch) damage nerfed pretty hard. Her Ultra 2 is terrible, it can be broken by moves that are Armor Breaking.

 

Chun-Li:- She got 'infinitely better'. Her Ultra 2 combos easily, all day. Up Kicks target combo goes into Ultra 2, as well as EX-Lightning Legs anywhere on the screen. It's very dangerous. Ultra 2 gets all 20 hits every time, if it whiffs for a while and you get hit by the very end of it, you still take the full damage.

 

Cody: He can only Focus Attack Dash Cancel his Tornado Uppercut on first hit and the tornado wont come out. He cannot combo Ultra after it. Has 3 levels of charge on his Zonk Knuckle, and its really really good and annoying. He says BINGO every time he does it. You can combo into it too. Hard Ruffian Kick is good.

 

C. Viper: No notable changes. She can land her Ultra 2 off EX-Seismo Hammer if you are fast. The recovery from Ultra 2 is ok. Rumors of Medium Punch Thunder Knuckle nerf are untrue or reversed, if its slower — its only by a frame or two.

 

Dan: Dan is secretly way better now, he got what he needed. Dragon Punch, Focus Attack Dash Cancel, Ultra 2 is strong. His fireball goes 60% of the screen now. The rest seems untouched, but this is 'all he needed' to be a contender.

 

Dee Jay: He seems decent. Nothing too bad, nothing too good. Reminds you of Super Street Fighter 2 Turbo in that way.

 

Dhalsim: He seemed the same. His Ultra 2 hit box is pretty small. Super hard to hit with.

 

Dudley: Not much to add to Justin Wong's video, but he is probably #1 in the game.

 

El Fuerte: His normal moves are all faster now. Ultra 2 is extremely good.

 

E. Honda: Noticed no changes, but opponents can't jump away on reaction to Ultra 2 once it's activated.

 

Fei Long: Changes not apparent. Counter Ultra can be broken by an Armor Breaking attack.

 

Gen: Only nerfs found so far, no chain combos, no Standing Medium Kick, Cancel into Hands at all. EX-Wall Dive lost some invincibility.

 

Gouken: No known nerfs. Ultra 2 is still blockable, but backthrow into 5 hits of it into wallbounce into more fun works.

 

Guile: He seems to have been given nothing. Sonic Hurricane, his Ultra 2 is not good. Super into Ultra 2 is the only known combo into it. Down+Taunt puts on glasses, but doesn't give him any buffs or advantages.

 

Guy: Feels slow. Has cool chain combos into his Super. EX-Spin Kick is vertical. EX-Shoulder is his best move, super fast.

 

Ibuki: Slide does not go under fireballs, air dagger throw doesn't cancel out fireballs.

 

Juri: Kara throw is good with Hard Punch. MrWizard could only find a 5 hit Custom Combo in Ultra 1 mode without Focus Attack Dash Canceling. Ultra 1 mode is really long in duration. EX-Wheel Kick seems to have a nearly instant startup. Hitpoints seemed close to Ibuki's, but it was hard to tell.

 

Ken: He is not looking good, they didn't give him much. He cannot Focus Attack Dash Cancel to Ultra 2 normally. He didn't get crazy kicks from previous SF games. They slightly improved his fireball.

 

Makoto: EX grab has 1 hit of armor! Outside of this, nothing to add to JWong's video.

 

M. Bison (Dictator): Jumping Medium Punch into Ultra 2 works. Its not a charge motion so its very handy. Ultra 2 is a blockable stomp attack, and it can crossup! It hits hard, too! No known nerfs.

 

Rose: She can juggle off Soul Reflect into Soul Throw or Ultra 1 or EX-Fireball. Ultra 2 is very good. Can corner juggle into orbs. Each orb can hit once before it dissipates, including on block. They do about 20% damage each when your ultra meter is full. MrWizard noted that he needs to check what happens when projectiles hit them. When the orbs activate, there is a delay before you can do special moves again, including throw. They delay felt like 3-4 seconds. Orbs cross up very easy. Rose seemed powerful.

 

Rufus: EX-Messiah Kick is not as good, but still good. A few frames less on invincibility, and less damage. EX-Snake Strike damage is way down. Ultra 2 doesn't seem to combo well. Ultra 2 is a good anti-crossup or anti-air move, but that's about it. Has to work more for wins now.

 

Ryu: Ryu's Medium and Hard Dragon Punches hit twice now. Damage is down on it, but if you Focus Attack Dash Cancel, you only get one hit from it, so damage is down even farther. Trades into Ultra from Dragon Punches are gone, and most trades into Ultra from Street Fighter 4 are gone, but not all. Puts you in a floaty state, and you can't combo after wards.

 

Sagat: He does marginal less damage overall. Scar-uppercut does double damage, nothing more. If you do scar move, you can't do it again until you uppercut, but you can store the powered up state the entire round if you want. Towards + Hard Kick still puts your opponent into a juggle state.

 

Sakura: Her crossup Jumping Medium Kick is back. Very good cross up move. Makes her feel more like Sakura again. Ultra 2 is the best choice, it's two ultras in one. Okay damage, easy to combo, can aim it up or forward. EX-Hurricane Kick to Ultra is simple as hell.

 

Seth: Everything is the same, except his Focus Attack takes longer to hit at Level 2 now, it's not very good. Ultra 2 can combo anywhere you could combo stomps and does good damage.

 

T. Hawk: Condor Dive is his armor breaker. Tomahawk Buster (Dragon Punch) cannot be Focus Attack Dash Canceled at all, ever. Ultra 2 is bad, very, very, hard to hit. Feels slower than Zangief but stronger. His normals are very good.

 

Vega (Claw): Seemed the same. His Claw stays on a lot longer now, though. EX-Wall Dive off the wall doesn't go through opponent anymore.

 

Zangief: Very similar. He could Lariat trade into Ultra 2 in earlier builds, but he cannot anymore. Rufus and tall characters can block his Lariat low and punish with a Crouching Hard Kick.

 

Hakan: Seems OK at first. Has a 360 move where he puts you in his arms and squeezes you out with oil slicked body. you fly across the screen at a 45 degree angle. He can slide along the ground face first and hit punch during for a followup (only when oiled up). Has an air grab where he belly flops. Dragon Punch motion + Kick puts on more oil.

 

He takes out both hands and dumps oil on himself and it looks funny. He then glows white. When he has oil, he is 200% better. putting oil on takes half a second, and its duration based. EX-Oil lasts a long time. In non-oil mode, he is like Zangief. When he is in Oil Mode, he can chain everything, like Crouching Light Kick 4x into Medium Punch.

 

Moves in oil mode have more range, including 360. Front and backdash are better in oil mode too. All of his pokes have neutral and toward versions. Has a 'trap' ultra, where he lays down, and if you step on him, he grabs you. You cannot touch him at all, even if not attacking. You slip on his stomach like its ice. Then he 69s you as you slide along the ground and you fly out his buttocks.

 

The 2nd ultra is comedy as well. 720 motion, throws you up in the air and you board the OIL COASTER. You ride him going around his body till you are ejected into a wall at the end.

 

His Super is double fireball with kick. Its a leaping grab that's crouchable, like Alex DDT he leaps at you.

 

Rose un réel power up c'est bon ça. Le juggle va aider à mort. Yataaaaaa

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Ouais Juri a l'air ultimate. Mais un peu comme Viper, réservée à une certaine catégorie de joueur. T'as de skill...tu la joues pas ^^

Cody en mode crakos, c'est marrant. J'attends de voir ça.

Ibuki, Duddley et Makoto je connais pas du tout. Quelques combos assez sympa

http://www.jeuxvideo.tv/video/super-street-fighter-iv.html#view:318640

 

Ca m'a l'air d'être vraiment du tout bon. Le seul truc c'est que je joue qu'avec 10 persos max...alors les nouveaux...ça va être chaud

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est prometteur ça va être difficile de choisir quel(s) perso(s) je vais jouer, même si me connaissant je sais que j'en changerai régulièrement ;D

Guy a l'air vraiment pas mal, moi qui joue maintenant fuerte et gouki ça peut être sympa de voir ce qu'il vaut, mais ses animations et son design sont vraiment pas terribles

 

On pensait que le SSF4 sortait tôt après SF4 (1 an en version console) mais au final c'est pas plus mal vu comment je me suis lassé de SF4 en ligne ces derniers temps...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour le choix de perso c'est marrant, j'ai lu que des gars en choisissent un et le joue quoiqu'il arrive. Moi c'est plutot une histoire de feeling. Je joue plusieurs fois des persos et si je fois que j'ai pas de fun avec...ben je zappe. Des fois le fun vient au fur et à mesure (genre Rose que je trouvais super lente au début ^^) et des fois ça vient direct (genre Sim)

Je testerai les persos mais j'en ai pas un de prédilection en tête pour le moment.

 

Sinon pour le live SF4...j'ai constitué une liste d'ami qui fait que du SF on se monte un groupe chaque soir et on se met sur la tronche à 6 ou 8 et on tourne. Y a des gars super forts genre + de 70 000GP et c'est pas pour ça qu'ils font la loi pendant les soirées. C'est bien fun. On va pouvoir pousser cette fonction un peu plus encore avec le systeme de live du SSF4. Du coup le plus important c'est de se trouver un paquet de gars aussi forts que sympas...après ca va doséééééééééééééer  :)

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

voici 2 videos qui montre des combos pour placé les ultra 2 de ken, dee-jay, adon... (et encore d'autres)

http://www.eventhubs.com/news/2010/mar/31/super-street-fighter-4-combo-videos-jeuxvideo/

 

sinon je pense qu'avec l'ultra 2 de Zabgief il va devenir abusé, je trouve que son ultra 2 c'est du grand n'importe quoi... (désolé je sais qu'on voit mal)

http://www.eventhubs.com/news/2010/mar/31/zangiefs-ultra-2-setups-ssf4-alioune/

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 4 weeks later...

T'as été à république toi ^^

Ouais ben comme un peu tout le monde sur paris (j'ai fait le déplacement exprês) je dose depuis hier soir.

Tous les persos délockés, je trouve ça pas si mal. Ce qui est vraiment hallucinant c'est le live. Et encore y a pas le mode tournois. Nan franchement bien content de pouvoir le doser déjà

Bon faut se faire aux nouveaux persos mais ça le fait pas mal quand même

 

@Kazu: Ton GT c'est toujours kazuyaRPGstyle?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.
 Share


×
×
  • Créer...