Aller au contenu


Couvertures tomes One Piece (tome 104)


McStR
 Share

Messages recommandés

Couverture HQ :

 

818d9d70507902.gif

 

+ SBS :

 

a9f31370507907.gif b5946170507910.gif 7847d270507912.gif 04581c70507915.gif 2aa9c270507918.gif

db042570507920.gif 3f8e7d70507923.gif 64386270507925.gif 390cf770507927.gif

 

La trad des SBS n'est pas complète mais c'est toujours ça :

 

SBS Page 1

 

Pretty awesome. Oda collected all the dumbass questions/comments and collected them here. Just when I thought we were off to a miserable SBS for an awesome volume he says at the bottom that he's given up on this page and the real SBS will start on the next SBS page

 

 

 

SBS Page 2

 

Reader comments how they wish they could be like Luffy ad eat and eat but never get fat. Oda says for someone that moves around as much as Luffy does it'd actually be hard for him to even get fat.

 

 

Someone asks why Oda doesn't use 'kill' or 'crush' and only 'take down' wen the Strawhats talk about an enemy and they ask in a very kind way. Oda explains that back when the serialization began, he got a call from an old lady (possibly relative but isn't entirely clear) from his hometown in Kumamoto and she told him, "It's not good use the words 'kill someone'." He always thought it was a given that Luffy and gang wouldn't use it but didn't think it could be helped for villains, however, as his friends or aquaintances died in real life, he came to be an adult that thought the meaning of the word was really much worse. He'll use it for gags or reeeeeeally bad enemies but he does so thinking it's a really bad word. He doesn't want anyone immitating that.

 

Someone asks if Urouge's weapon is a pencil. That or a chocobat (chocolate stick candy). Oda says, "Right, it's a pencil. But was there was no eraser that could erase its writing that being a a problem did he set out to sea in order to find an eraser that could? Is the lead 2B?" Yes, he asks this as a question.

 

SBS 3

 

A reader asks his daily schedule. There is no way I can express how funny this is without scanlating but I have literally no extra time (today is graduation!!!!) but I'll do my best to estimate his pie-grahish clock:

 

THE TIME'S ARE ROUGH ESTIMATES! HE DOESN'T GIVE EXACT TIMES AND I DON'T HAVE TIME TO ANALYZE HIS INTENTIONALLY SHITTY SKETCH.

 

12AM-12:30AM-Diarrhea and eating.

 

12:30AM-6AM- Be miserable.

 

6AM-7:30AM- Sleep

 

7:30AM-8AM- Eat

 

8AM-1PM- Cossack Dance

 

1PM-1:30PM- WORK ON DRAFTS

 

1:30PM-6PM- Borrow help

 

6PM-7PM- Eat

 

7PM-12AM- Tidy up

 

 

Someone noticed Hannyabal's strawberry underwear and asked what other crazy underwear he has. Oda drew his collection:

flower pattern

giant boobs pattern

mushroom pattern (symbol for you know)

frill design

fundoshi

thong (titled 'super bikini')

elephant (also symbol for...)

 

Someone asks if Inazuma's glasses are 3D glasses. Oda didn't seem to have thought about it but he guesses they are. He thinks it's crazy cuz you'd see all sorts of things jumping out at you (despite us perceiving things in depth) for example, Wanze's eyes and...oh, those really ARE jumping out.

 

sbs 4

 

Reader asks if he met Hancock whether she would like him or not like Hannyabal. Oda calls Hannyabal out.

 

Reader asks if base for Admirals are all who we thought they were. He says yes. He wanted to use Bunta's characteristic crewcut from Battle Without Honor or Humanity but he thinks it was hard to see under the hat. He says people who do't know them should just realize that they're cool old guys.

 

Reader noticed Bentham turned into Pandaman and asks if he met him. Oda confirms (seems to be joking) and wonders when he could have met him.

 

 

SBS 5

 

interesting question. Someone asks why there are some people (Hannyabal, Oars) who grow horns. Oda says to think of it as an individual chracteristic. He's interested in drawing people with even more interesting faces.

 

WOW

 

I was just thinking about this and was hoping he'd bring it up someday.

 

Someone said they were talking with a friend and noticed that HE (ie. excluding games, readers etc.) only calls Luffy and co. the 'Straw Hat Gang' and NOT the Straw Hat Pirate Crew. He says he doesn't mind what other call it but it's his policy to call them the gang.

 

(I struggled with that when updating my site and ultimately went with crew because it fit the series but if he feels so strongly about it, consider that shit changed ASAP)

 

A reader says he has a mushroom growing out of his body and wonders if he could get it taken out at the island of women. He asks if Oda has one too. Oda says it's a penis. He apologizes for using such a rude term and decides to censor himself calling it a PE_NIS

 

That's it for Oda. Rest is with Sanji's VA.

 

Merci Heiji-sama et Greg.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci beaucoup pour les couvertures HQ, et la trad des SBS! Par contre j'aurais une question par rapport aux colors walk, ils ne sont plus édité en France ?! Car le dernier parus est le deuxième, donc j'aimerais savoir si quelqu'un a des infos concernant une éventuelle sortie du troisième! ^^"

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Vraiment sympa la couv', Barbe Blanche dans toute sa splendeur.

 

Sinon pour le color walk 3, glénat risque encore de sortir ça en fin d'année à la place d'un tome... Ils l'ont déjà fait pour bleach y'a 1 an et demi, on va se farcir la même pour one piece.  9_9.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 month later...
Sinon pour le color walk 3, glénat risque encore de sortir ça en fin d'année à la place d'un tome... Ils l'ont déjà fait pour bleach y'a 1 an et demi, on va se farcir la même pour one piece.  .

 

Là j'ai un gros doute. Le Color Walk fait plus objet de collectionneur et coute bien plus cher qu'un tome. Autant les Data Files restent dans l'esprit, autant le Color Walk me paraissent bien éloignés.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ça dépend ce que tu entends pas tirage,le nombre de tomes produits ou le nombre d'achetés parce que dans le deuxième cas c'est "éventuellement" problématique ;D

 

Ah ok ! C'est bien le tirage de départ donc le nombre d'exemplaire produit pour le premier tirage ! ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Voici la couverture du tome 58 en basse qualité :

 

20hu51z.jpg

 

Une couverture très classe, cela va sans dire mais, je reste un poil déçu dans la mesure où je m'attendais à une couverture-miroir à celle du tome 57 avec Sengoku à la place de Barbe Blanche, les Amiraux et Capitaines-corsaires à la place des commandants de division et Ace enchainé à la place de Luffy.

 

Enfin, ça reste une très belle couv quand même ! ^^

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

j'aime bien cette couverture peut on la voir comme la représentation des plus grandes forces de One Piece, oui et Non, Luffy étant encore un rookie, il a tout à prouver, sinon Ao Kiji toujours aussi classe avec sa glace (je sais, jeux de mots naze), Kizaru très lumineux et Aka Inu nerveux quoi

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Barbe Blanche ayant eut sa couverture pour le précédent Tome, il me parait donc logique de retrouver les grands acteurs de cette guerre sans précédents, mais coté Marine cette fois.

Et ils y sont tous (Sengoku, Garp, Ao Kiji, Aka Inu, Ki Saru)

 

Et bien évidemment, notre héros au centre qui se sera bien fait remarquer.

 

J'aime bien moi, pas la meilleure, mais elle passe comme une lettre à la poste.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ouah ! superbe ! je la met dans mon top 3 ! Elle fait vraiment epique cette couverture, un peu à la manière de celle du tome 45 o plusieurs grands pontes étaient dejà reunis sur une meme couverture .... Hate de l'avoir entre les mains ! ;)

 

elle passe comme une lettre à la poste.

 

Ca me fait trop marer ça ! un copain à moi qui s'est mis à one piece recement emplois cette expression à tout vas depuis qu'il a lu garp l'employer, et pour tout dire je fait de meme ^^ j'ai meme comprit qu'il lisait one piece comme ça ^^.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est pas une expression propre à One Piece, c'est juste une expression française courante que les traducteurs ont utilisé :P . Donc si quelqu'un dans la rue se met à dire ça, n'en conclus pas qu'il lit OP :o

 

Sinon elle est vraiment énorme cette couverture, Oda les enchaîne depuis le tome 54 ! (à part celle du 56 qui était moins bien).

Mais ma préférée reste celle avec Barbe Blanche quand même.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Mµû changed the title to Couvertures tomes One Piece (tome 104)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

×
×
  • Créer...