Aller au contenu

Ch 445


Jyy
 Share

Messages recommandés

[glow=red,2,300]Scan par MFT-NK2-HNT 445 :[/glow]

 


[glow=red,2,300]Raw : [/glow]

 


[glow=red,2,300]1ères images 445 :[/glow]

 

482796c5gpva60122250lola2.th.jpg482796c5gpva60122250lola2.th.jpg48289h13vmov40122231lopu9.th.jpg48290wgias7mm0122168locq3.th.jpg48290wgias7mm0122168locq3.th.jpg

spoiler5dq7.jpg

 


 

[glow=red,2,300]Premiers spoils 445 :[/glow]

 

Sketchy Translation/Interpretation

 

Ch. 445

 

THE ZOMBIE

 

Space Pirate's Moon Ruins Excavation Plan

 

Hildon has a coversation with Nami/Usopp & Chopper in the carriage. It appears that Doc Hogback was a famous & renowned surgeon and who had achieved everything a Docter could. But he suddenly vanished one day.

 

Outside the carriage the creatues (One is like an Earthworm type thing) pulling the carriage are frolicking a lot, and their bandages and stuff are trailing in the wind. (They also have assigned numbers and stiches too)

 

Three people (Ghouls/Ghosts(?) riding on the carriage warn the group to turn back, yet Hildon insists that they are only illusions, and everything's fine. The three leave the carriage (kicked off?) and Hildon leaves them behind in a graveyard.

 

Chapter 445 “The Zombie”

On the front: Enel’s Space Epic vol. 15 “Space Pirate’s Moon Ruins Excavation Scheme”

Space Pirates are gathering in some sort of business meeting

 

The scene continues from Nami, Usopp and Chopper riding in the coach

Nami: Hey... I couldn’t really see the horse that was pulling this coach in the fog… but isn’t it a little strange? (sweating)

Hildon: You’re probably just imagining it… hehehe

Nami: Well…. ok…

Usopp: Anyway, thanks for saving us from that dangerous place

Hildon: No, no… here, have some wine. In this forest there are many transformed animals. It’s dangerous to walk around alone.

Chopper: It surprised me!! I saw something like a Cerberus, but I thought it was a daydream

Usopp: must be a mutation or something, that terrible figure

Hildon: If you’re waiting on your friends, the safest place is the mansion

Chopper: And!! We can meet Dr. Hogback!!

Usopp: Is he really that famous?

Chopper: Among Doctors there is no one who doesn’t know that name!! He’s a genius surgeon!

He’s miraculously saved as many lives as there are stars in the sky!!    

He had obtained social status and prestige… so much that physicians the world ‘round gathered to honor him!!

but one day, all of a sudden he up and vanished

The circumstances of his disappearance… was said to be a kidnapping and caused a great stir among the medical community, but

But after so long with no leads or no one being caught, the name “Hogback” has become legendary

Chopper: It’s gotta be that “Doctor Hogback”!!

Hildon: Correct! D (note: this is probably Dr. Hogback but it’s notable that it says D) has come to this island to do research that surpasses the human intellect

Chopper: Will you get me his autograph!!

Chopper continues on, delighted

 

Continues from the inside of the coach. Nami listens to the conversation while drinking wine and peering outside

 

Nami: No way!! This forest!! Even has lions!

*don*!!! (A Lion with a bearded human’s face is laughing)

Nami: ……… !? kyaaaa!!

Usopp: gyaaa---!! …what!!! Don’t freakin’ scare me!!! What’s wrong!!!

Nami: b… but.. just now, outside… there’s a lion

Nami: Here, I’ll draw you a picture (a weird picture)

Usopp: Who could read this!!!

Nami: Fine, look outside for yourself, see!

A sort of grouping of monsters are elatedly dancing around with trophies

*rub* *rub* (three people rubbing their eyes)

They look outside again

There’s nothing there

They sigh with relief

3 of them: Something was there!!!

Nami: Hold on a second!! Stop the coach, Hildon-san!!

Hildon: What’s wrong? You’re acting very surprised.. did you see an illusion?

Usopp: It wasn’t an illusion! Someone or something is out there!! This forest is really too weird!!

Hildon: I guess that’s true, things have changed somewhat

or in this thick fog you might become frightened after seeing an illusion

Chopper: huh? an illusion? Just now? Thank goodness!

Usopp: no, no!! Illusion!? No, I clearly saw….!!

Nami: Hildon-san, I’m sorry, but can you take us back to the shore

even if it is dangerous, we’ll figure something out later

Chopper: Huh!? If we do that we can’t meet Dr. Hogback!!!

Usopp: I sympathize with you but, for times like this we have my “Something’s Wrong-Sensor”!!!

Will we die trying to meet the doctor… or without meeting do we live and get off the island, which course will it be!!

Chopper: !! Ahhhh I don’t want to die!!! I’m scared!!

 

Doctor: Is that so? Well then, I’ll convey those instructions to my servant. Please wait.

Dalton disappears

and 10 minutes passes

No one comes

Continues

Usopp: huh?? No one’s here!! Even the horse is gone!! We’re left behind in the dead center of the cemetery!!

Nami: What!!! Why!?

Chopper: huh… deserted!? Did he go off to take a leak!?

Usopp: Hildon! Hey!! Where’d you go!?

Hildon jumps into the sky. While laughing, he heads towards the mansion

Bockkk!! A hand rises from the ground

All of them: What!?

Usopp: ahhh!!!?

Chopper: AHhhhhh!!!

Nami: You’ve gotta be kidding….

 

Everyone: Zombie!!!

Zombies come shuffling out of the ground

A group of zombies swarms the coach. Usopp is captured

Usopp: gyaaa!! It hurts!!

Nami: Usopp!!!

Usopp: These guys are reeeally strong!! ahhhhh!!

The coach starts rolling. The three are abandoned

 

Nami: Usopp!!!

Usopp: Gyaaa!!! They’re biting me!!! damn it… I’ll turn into a zombie!!!

Nami: I’ll save you!!!

Nami grabs onto the zombie’s leg

 

Chopper: You bastard, let go of Usopp!!

Chopper changes into his large form but is blown away。

 

Nami: Ah, help me! I’m being bitten

Usopp: Nami!! A zombie’s weak point is..!!! Hissatsukaenboshi (*certain kill flame star)

All the zombies: ahhh!! Fire!!!

All of the Zombies let go of Nami

 

Usopp: I never guessed it’d be that effective!!!

Zombie: That’s dangerous, asshole!! What’re you gonna do if we get burned!! Pyromaniac!!

Chopper: Ok, we got free of them!! Hurry, Nami!!!

Chopper and Nami run off towards the mansion, carrying Nami on their shoulders

 

Zombies: Wait!! (angrily)

Usopp: Hurry!!!!

but, the Zombies run out of breath

Usopp: They’re out of strength!! *Huff* Zombies man.... They creep me out!

The 3 manage to get away and make it to the front gate of the mansion

Nami: Excuse me!!! Is this the residence of Doctor Hogback!!? Please open up!! We’re travelers from the sea!!!

 

End for this week

 


thermohb8.pngFakomètre: 10%..

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Et voilà le script US !

 

Sinon, pour l'image, je pense (car je n'ai pas encore lu ce script US) qu'il s'agit du moment où les fantômes essaient d'empêcher Nami - Usopp - Chopper de suivre Hildon et compagnie, et les monstres essaient de els convaincre de les suivre (et donc ils doivent les chasser comme nous le montre cette image).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je remercie d'avance mr Oda pour cet ile ^^

 

La séparation en deux équipes me plait d'autant plus qu'il a mis les trois "peureux" dans une équipe et les costauds dans l'autre j'attend avec impatience de savoir laquelle des deux sauvera l'autre  ???  9_9

 

En tout cas Oda nous montre encore sa capacité à innover dans les mondes rencontrés ce qui permet de se rassurer sur une éventuelle lassitude qui pourrai venir avec le temps  ;D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

comme plusieurs l'on fait remarqué, les îles et l'histoire des îles dont Oda nous fait part sont toujours original et sont inspiré de choses rééls.

 

exemple: triangle de florian // triangle des bermudes

iles céleste // bah la légende sur les iles céléstes :D ou vivent les anges (ils en ont de la chance)

little garden // l'ère préhistorique et les géants

 

enfin bref, tout pour nous faire rêver :D

bon bah sinon le chapitre n'a pas l'air d'avoir quelque chose de spécial, l'aventure sur l'île fantôme se poursui et vivement la suite :D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ca me fait quand même malgré tout un peu bizare qu'Oda nous sorte une histoire de fantôme et tout ce qui va avec (c'est la première foi que ya des trucs autant fantastique je crois). J'espère que ca va pas trop partir dans un tripe n'importe quoi niveau fantastique dans cet arc... Enfin bon je fais confiance, à lui, ainsi qu'a son superbe manga. Vivement la suite. :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Comment ose tu dire sa ???? J’ai pris un billet pour les vacances à Alabastra.

 

Enfin je m’attends surtout à une pause au niveau du scénario en lui même un peu comme le duel avec foxy.

 

!!! M.Oda !!!  (Crie de folie souvent signe d'un personne ayant subit de grave lésion au cerveaux causer par un abus de lecture de manga)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Enfin je m’attends surtout à une pause au niveau du scénario en lui même un peu comme le duel avec foxy.

 

il y a beaucoup d'énigmes à résoudres, je ne pense pas que Oda puisse se permettre cette "pause"

se serait nous faire top languir et je ne pense pas que ça peut être bénéfique

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Une chose qui m'intrigue un peu, à la vue du raw, on peut voir que Usopp à repris son lance pierre et à laissé kabuto de côté ??

 

Sinon, petite hypothèse, peut etre que celui qui à volé l'ombre de Brook est ce fameux Docteur Hogbakk, puisqu'il à l'air d'être un "savant" ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Kabuto est difficilement transportable sur un Mini-Merry je pense... Il faut voir par la suite (prochain arc). De plus, un lance-pierre ou Kabuto ne peuvent, en principe, rien face à des fantômes, supposés être irréels...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

je suis sérieusement entrain de me demander si vous avez lu les règles avant de poster... non parce que la 3eme règle précise d'éviter les posts d'une ligne...attendez, je vérifie...oui, oui c'est bien ça, je me suis pas trompé.................

 

Edit Jyy : J'arrête pas de le leur dire. Mais peut-être ne lisent-ils pas les edit ?  9_9

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Encore des numéros sur les créatures bizarres .............

Cette fois ça va jusqu'au 193 (si vous avez plus gros dites-moi le) c'est quand même impressionnant !!

Sinon un chapitre où on apprend qui est le fameux docteur hogbakk .......... et dire que c'est notre docteur à nous qui l'a retrouvé  ;D

Je soutiens ma théorie selon laquelle c'est le docteur Hogbakk qui a créé tous ces gars, je dirais même plus qu'il s'est surement servi d'une manière ou d'une autre du fruit de Brooke (au fait il est devenu quoi lui depuis le temps  ???)

Vivement le prochain chapitre !!!

 

PS : Je m'excuse d'avoir si mal écrit la dernière fois. Pour la peine je suis allé dire a Baggy qu'il avait un gros nez en plastique. 'Ve vous laiffe imaviner la fuite  :-X

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je vois pas trés bien ou peut être la relation entre le fruit de Brooke et la création des créatures de cette île mais bon, avec maître Oda on peut s'attendre à tout.

 

Grand moment de rigolade aves les zombies qui ne se comportent pas vraiment comme des zombies (se mettent a courir alors qu'ils doivent marcher lentement et ont un coup de barre juste aprés  :D).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.
 Share

×
×
  • Créer...