Aller au contenu


Kuroko No Basket [FUJIMAKI TADATOSHI] - (Terminé)


GrM
 Share

Messages recommandés

déçu globalement de ce match également pour ma part. Celui contre Aomine reste le meilleur.

 

La kise s'avère trop ultra cheat. Kagami est vachement moins bon que dans ces autres matchs pas de zone ne rien.

 

Quand a ce dernier chapitre.... les 3s les plus longues de l'histoire du monde ! Digne de certain chapitre de hunter x hunter pendant l'arc kimera ant. Kuroko qui tir en moins de 0.6s surtout avec sa prise de balle particuliere ? Haha ...

 

Enfin bref on verra la final s'ils trouvent une répliquent aux yeux du capitaine. La avec kise ces yeux ont tout démonté...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Réponses 301
  • Created
  • Dernière réponse

Top Posters In This Topic

Trad US du chapitre 203 :

 

Spoilers below~ Read at your own risk!

 

Page 2:

 

Announcer: THE MATCH HAS ENDED—-!! Player number 11 has once again used his killer technique, the vanishing shot, and accomplished it’s task!

 

THE WINNER IS SEIRIN HIGH SCHOOL—-!!

 

Page 4:

 

Kuroko: Kise-kun…

 

Page 5:

 

Kise: I really… …lost this time round!

 

Kagami: Kise…

 

Kise: Really, to win me twice, I can’t even lament even if I want to.

 

But, I really did enjoy myself. I guess it’s because I put in my best, so even if I lost, I have absolutely no regrets.

 

Kuroko: Kise-kun.

 

Page 6:

 

Kuroko: You have really great potential… I mean it. Even though we won this match, we didn’t manage to actually defeat Kise-kun.

 

Kise: Ahh—- How should I put it—-

 

It wouldn’t be meaningful if I was the only one who won.

 

(=3= Kise) If it were the old me, just this statement alone would be enough to send me flying to the skies in joy. But, no matter how I hear it now, it just seems to be an insult.

 

Kuroko: … I sincerely apologise.

 

Kise: The next time, Kaijou will definitely win. We shall play against each other next year.

 

Kuroko: … yes!

 

Page 7:

 

Kagami: Seems like… the next match will be a lot tougher.

 

Kuroko: … that’s right.

 

The Kise from Kaijou is indeed the most outstanding basketball player.

 

Kasamatsu: You guys’d better win the title of the Champion as well. You must win! Do win for us too…!

 

Page 8:

 

Hyuuga: … alright!

 

Announcer: 81-80, the winner is Seirin High. GREET!!

 

Teams: Thanks for the match!!

 

Page 9:

 

Kise: Ow…

 

The pain in my leg… only now…

 

But, it doesn’t matter anymore.

 

Everything has ended.

 

Kasamatsu: Mmm.

 

Kise: …Senpai…

 

Kasamatsu: Really, even if you try your best to hold it in, it’s still too obvious. Seems like even if you can be a model, there’s no way you can be an actor.

 

Kise: Wu…

 

Page 10:

 

Kise: Wu… Wu… Wu…Wuahhhhh… ahh~~~ (sobbing sounds ;w; my precious baby don’t cry!)

 

I really wanted to win~~… Wu.. Wu…

 

All the senpais: Mmm…

 

Kise: I- I really wanted to win alongside everyone else~~~~~…

 

All the senpais: We got it.

 

Page 11:

 

Aomine: Let’s go, Satsuki.

 

Momoi: Hey… wait for me, Dai-chan!

 

Aomine (thoughts): The next match will be the last… huh.

 

Himuro (thoughts): So it’s been confirmed huh. The day has finally arrived.

 

Announcer: The matches for today have ended. We will now announce the timeslot for tomorrow’s matches.

 

13:00~ Females team. For bronze placing, OO High School versus OX High School.

 

14:30~ Females team. Championship match, XO High School versus XX High School.

 

16:00~ Males team. For bronze placing, Kaijou High School versus Shuutoku High School.

 

Rakuzan: Let’s go.

 

17:30~

 

Page 12:

 

Announcer: Males team finals.

 

Rakuzan High School versus Seirin High School.

 

Page 13:

 

Seirin: WHOAAA—-!!! WE WON—!!

 

WE DID IT—-!! TO BE HONEST, I STILL CAN’T BELIEVE IT!!

 

WE REALLY MANAGED TO GET INTO THE FINALS!!

 

Kuroko: …

 

Kawahara: What’s up, Kuroko?

 

Kuroko: Nothing… It’s just that ever since I started basketball, till now… I have never shot in the deciding shot for the match… not to mention the ‘ultimate killer’ shot. This is the first.

 

Kawahara (I think): ? Ah—- Come to think of it, that’s true.

 

Kuroko: How do I put it… even if I were to die now, I don’t have anymore regrets. (OMG KUROKO I ROFLED PLS)

 

Seirin: WHOAA!! Never have we seen an even brighter smile from Kuroko than this!! On the side note, DON’T DIEEEEE—-!! (OMG WHY AM I ROFLING SO HARD NOW)

 

Kiyoshi: Aiya… it’s no surprise that you feel overjoyed.

 

Izuki: Ultimately, the one who stole the show was him. What about having no presence at all, isn’t he the greatest hero for today?

 

Hyuuga: Really. I have no comments about the joy you guys are currently experiencing, but please control yourselves.

 

Seirin: Captain!

 

Page 14:

 

Hyuuga: Our war has yet to end! Get that into your head!!

 

Seirin: Captain, aren’t you the same? You can’t even control your facial muscles (mouth)!

 

Seirin (side): It actually looks a little gross.

 

Hyuuga: Ahh.

 

Riko: Why aren’t you even the least serious!

 

Hyuuga: It hurts!

 

Hyuuga (thoughts): I’m sorry.

 

Riko: Feeling exhilarated after winning a match is natural… I feel that way too. I have nothing against the joy everyone is feeling now, but after this please do regain back the nervousness and apprehensiveness you guys have before the match.

 

We are just one step away from becoming the No. 1 in Japan… as Kaijou have said, we have to win the championship for all the teams that we’ve fought against till now!

 

Riko: Alright , it’s time to go back… as soon as we get back, let’s start planning for strategies against Rakuzan!

 

Kagami: …Eh?

 

Page 15:

 

Kagami: … Eh? EHHH!?

 

Hyuuga: Hey!? What’s wrong with you all of a sudden!?

 

Kagami: I lost my ring…!

 

Hyuuga: Huh!?

 

Kagami: …

 

Kagami: I… I’ll go find it. Be right back!! (Someone’s feeling sentimental eh? *wriggles eyebrows*)

 

Izuki: Hey, Kagami!!

 

Riko: I just can’t handle him sometimes. Let’s split up and search for it too. Kuroko-kun, please follow Kagami-kun’s direction to search for the ring.

 

Kuroko: Yes.

 

Kagami: Not here—-

 

Where is it—-? (Daww Bakagami’s so adorable here)

 

Mystery guy: … Is this what you are searching for?

 

Kagami: Eh? Yes, Yes! That’s the one! Where did you find…

 

Page 16:

 

Kagami: …MIDORIMA!?

 

Midorima: … You guys seem to have won Kise.

 

Kagami: Huh? Oii…

 

Midorima: Pft…

 

Kagami: What do you mean by that.

 

Page 17:

 

Midorima: I’ve never expected you to actually be able to go face-to-face against Akashi. I shall commend you guys for that.

 

Kagami: What’s with that big talk all of a sudden!?

 

Coming back, why are you in a place like this?

 

Midorima: Nothing much… I’m just here reflecting over some stuff.

 

Kagami: What’s so important about that? Isn’t it the Bronze match tomorrow?

 

Midorima: It doesn’t matter. Even though I hate to admit it, the conclusion for tomorrow’s match is already obvious.

 

As soon as the match is over, I’ll pop over to view your match.

 

Kagami: Huh? Are you going to cheer on Akashi? (LOL)

 

Midorima: Who’s going to cheer for Akashi, idiot!

 

Kagami: AH!?

 

Midorima: I have no intention of that. In the first place, that guy doesn’t need to be cheered on.

 

… Akashi is very strong.

 

Page 18:

 

Kagami: I know—-

 

Having played countless of matches with you ‘Generation of Miracles’, I won’t make a big fuss over such a trivial matter anymore.

 

Back then, you were only just a step away from winning. Without playing against each other, we wouldn’t know who would win. (I’m not too sure on this part though.)

 

Takao: Yo! What are you doing in a place like that?

 

Kuroko: …Takao-kun.

 

Takao: Eh? The one together with Shin-chan is Kagami?

 

Ah-ha, come to think of it, back then in Summer something similar did happen as well.

 

Ah—- but I’m currently not in the mood to laugh and peep at what’s happening. I’m leaving. You guys do your best for tomorrow—-

 

Kuroko: …yes.

 

Takao: OI, Shin-chan, please don’t do this every single time! We’re heading back—-!!

 

Midorima: …Kagami, there’s one thing I’d like to tell you.

 

Page 19:

 

Midorima: There’s actually two Akashi. (I’m not sure if he means two Akashi-s or Akashi has two ability, but I feel two Akashi-s fit better.)

 

Kagami: …Huh!?

 

What are you saying …!? What on earth is that…

 

Midorima: You can direct any other questions to Kuroko over there.

 

Farewell. Just do your best for tomorrow’s match.

 

Kuroko: The ring… seems like it has been found.

 

Kagami: …Kuroko.

 

Page 20:

 

Kagami: Have you heard everything? Whatever that Midorima had mentioned just now, what on earth did he mean?

 

Kuroko: …

 

Kuroko: … I’ll talk about it later.

 

Kagami: OIII!!

 

Kuroko: No… I just feel like telling it to everyone else.

 

Kagami: …!

 

Kuroko: Even though I didn’t mean to conceal the truth till now… But since Midorima-kun has already mentioned it, I wish to inform everyone else about it before the match against Akashi-kun.

 

Teikou’s past. (Our past.)

 

Edit :

 

Voilà la VUS :

 

VUS Kuroko 203

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Encore un chapitre qui donne envie de prendre une douche >__<

 

On a le traditionnel après-match du shonen de sport, donc de ce côté là pas grand chose à dire. Par contre l'auteur nous fait le petit cliff' traditionnel en annonçant un flash back pour la semaine prochaine.

Pas très surprenant vu le peu de choses qu'on sait sur Akashi. Et puis vu que le match aura lieu le lendemain, y'a qu'un flash-back pour nous permettre de souffler (et heureusement qu'on va souffler, vu le temps qu'a duré le match contre Kaijou et le fait que la finale sera encore plus longue à coup sûr).

 

Par contre un FB sur Akashi ça éloigne l'idée d'un FB sur les 3 Généraux, ça m'étonnerait qu'on ait 2 FB à la suite. Je trouve bizarre qu'on ait aussi peu d'infos sur eux, et surtout que Kiyoshi n'ait eu aucune réaction en les voyant jouer en demi-finale.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Même chose, pas grand chose à se mettre sous la dent dans ce chapitre. A part le cliff évidemment. Je suis en revanche plus enthousiaste là-dessus  :D. Ca fait longtemps que j'attendais d'en savoir un peu plus sur la création ou l'histoire de Teikou, donc me voilà comblée ^^. Et puis il faut dire qu'à moins d'un "all star match" après la finale dans le cadre d'une autre compèt', comme ce qui avait été fait dans Eyeshield 21 et qui était bien cool, on arriverais presque à la fin .

 

@ Eva: Merci pour tous les spoils, je l'ai ai pas lu cette fois. J'ai pas préféré, mais merci quand même  ;).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Dans une interview avec Togashi (auteur de HxH et apparement 1er éditeur de KnB), Fujimaki évoque le fait qu'il pense être à la moitié de son histoire.

De plus, il est très fortement sous-entendu qu'à un moment donné, la Génération des Miracles joueront ensemble dans la même équipe.

 

Lien vers l'interview pour ceux qui souhaiteraient la lire.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ah, merci  :D!

 

J'espérais bien quelque chose du genre de toute façon. C'était un peu un passage obligé  ;D. Purée, j'ai tellement hâte de voir un match comme ça! Dans Eyeshield 21 c'était tellement excellent, là avec du Kise, Kuroko, Kagami, Aomine, eventuellement Akagi même si je le voit mal être dans l'équipe, mais il faut voir avec la finale....Qui pourrait leur résister?!

Uhuh, je suis tellement excitée à l'idée que maintenant la finale passe au second plan xD.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bah disons que c'est la base dans un shonen de sport de regrouper les meilleurs dans une équipe ultime.

 

Sinon je suis perplexe sur les révélations sur Akashi, donc ce n'est pas qu'il y auraient deux Akashi mais qu'Akashi compte sur deux personnes, qui ça peut être? Je ne vois pas trop!

 

Mais je sens qu'Akashi et Kuroko sont plus liés qu'on ne le pense!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Aller, je vais commenter un petit peu parce que tu m'as l'air bien seul mon cher ^^.

 

Chapitre 205: Pas grand chose au final. Le flashback avance doucement mais surement. C'est cool de voir Kuroko aussi nul en fait xD, comme quoi son don ne lui ai pas venu comme par magie, c'est bel et bien Akashi qui l'"a façonné" et je trouve ça cool. Maintenant, pendant le match, aura-t-il dépassé ses espérances où sera-t-il toujours le sixième joueur fantôme qu'Akashi a recruté. Humhum ^^.

Sinon j'ai hâte de voir le match entre Kuroko et son vieil ami, si ça se trouve on le connait (je pense pas mais sais-t-on jamais  :)).

 

Concernant le raw, même chose ça avance ça avance. Premières ébauches de Misdirection....tout ça se met en place et Kuroko se rapproche de sa place de titulaire.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je l'avais déjà lu mais comme personne poste, j'ai eu la flemme  ;D

 

Sinon j'étais plié en deux, avec la banana pass! Reste plus qu'à voir ce qui a changé les 5 car en l'état actuel des choses, je ne vois pas trop ce qui peut provoquer un virage des personnalités à 180 degrés.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 weeks later...

Kuroko et les saignements lors de matchs d'entraînements un grand classique!

 

On commence à voir ce qui a changé Akashi et a fortiori les autres le coach et le capitaine de Teikou sont à fond dans le trip gagner à tout prix, et ils vont imprégner la GM petit à petit.

 

Hâte aussi de voir ce qu'Aomine va faire, je pense qu'il est tellement fou qu'il est capable de dire de laisser une ultime chance à Kuroko et que si Tetsu ne joue pas je quitte le club!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Encore un bon chapitre effectivement. Très drôle et un bon cliff (même si les FB ça n'a jamais été mon truc, c'est trop long...).

 

Par contre, contrairement à vous je pense pas qu'Aomine va parler au coach pour demander qu'ils gardent Kuroko. Ca me semble lus logique, plus intéressant, plus classe, et plus rapide qu'il fasse un truc fou pendant le match ou qu'il dise quelque chose de bien classe à Kuroko pour réveiller celui-ci et PAF! Ca fait des chocapics. Un Kuroko, classe, prometteur et qui fait suffisament ses preuves pour rester dans l'équipe.

Maintenant à voir si mon intuition est juste ou pas ^^.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je sens que l'on va enfin voir le second Akashi, son rôle de capitaine va surement révéler son côté compétiteur impitoyable, en écrasant au passage l'ami de Kuroko. Kuroko ne pourra donc pas adhérer au nouveau système et va peu à peu être désavouer par toute l'équipe.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je pense en partie comme toi.

 

On voit dans ce flash-back qu'Akashi n'était pas du tout ce qui l'est à présent. Son rôle de capitaine l'aura donc foncièrement changé. C'était devenu le cas pour toute la génération des miracles. Aomine, Midorima, Murasakibara et enfin Akashi. Toutes leurs victoires au sein de la GDM leur étaient montés à la tête.

Et Kuroko ne semblait plus supporter cette atmosphère.

En les battant successivement, Kuroko les a plus au moins fait revenir sur Terre. Il est en train de les changer, de les faire revenir à ce qu'il était au début de la GDM.

 

Je me demande vraiment comment va se dérouler la finale.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci pour la VUS, la confirmation des 2 Akashi est faite par Midorima, ce n'est pas son capitanat qui l'a rendu comme ça, c'est qu'il dissimulait son autre personnalité jusque-là.

 

D'autre part, la phrase de fin laisse entendre qu'un truc assez dégueulasse va se passer, Kuroko va comprendre trop tard la signification des mots d'Haizaki. Vu ce qu'on voit, Seirin ne peut plus perdre car je ne pense pas que ça laisserait une drôle de sensation si l'arriviste arrivait à gagner face à l'équipe soudée.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share


×
×
  • Créer...