Aller au contenu

Les couvertures


ichokaru
 Share

Messages recommandés

Merci Ultrapanda,

 

Belle couverture, j'aime bien les contrastes entre l'orange, rouge, bleu et turquoise et puis le chat a vraiment l'air effrayant avec un Gin de marbre juste derrière. Je dois avouer que je la trouve bien à mon gout cette couverture.

 

@Kamelot: J'ai lu que ''Le chat, si proche de l’homme et domestiqué depuis des siècles, reste de nos jours encore symbole de mystère, animal insaisissable.'' et ''le Maneki-neko est un bon esprit. Aussi appelé « chat bonheur », « chat qui appelle » ou « chat qui salue », le Maneki-neko, très populaire au Japon, apporterait félicité et écarterait malheur ou maladie.''

Je dis pas que c'est 100% correcte mais il semble que la première citation colle bien avec Gin.

Super l'avatar de Mikasa  ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sinon, je pense que j'ai loupé quelque chose. Pourquoi il y a un chat sur la couverture. J'avais pensé que ça référerait à un signe du Zodiaque mais cet animal n'en fait pas parti et Jin est Sanglier.

Je pense qu'il s'agit de l'animal qui le représente le plus, au niveau de sa personnalité par exemple. (fourbe, solitude, ect...)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Moi non plus, je ne suis pas très fan de la couverture.Meme si elle suit parfaitement le style de Mashima Togashi, je bloque sur la manière dont est représenté Gin et les couleurs et en plus quand on sait pas a quoi s'apparente le chat, cela donne encore une moins bonne appréciation de la couverture.

 

Edit Nawin:

 

C'est vraiment une faute d’inattention, j'avais la tête tourné vers la section Fairy Tail mais c'est impardonnable, je devrais avoir un châtiment pour une si grossière erreur (comment j'ai pu oser).Bref,merci de me l'avoir fait remarquer  :) !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Meme si elle suit parfaitement le style de Mashima

Je crois que tu confond l'auteur de FT et Togashi ,mais peut être que c est juste une faute d'inattention^^

 

Sinon moi j'aime bien la couverture ,surtout que Gin est présent la dessus .

une petite déception (quoi que^^) c'est que j'aurai bien aimer voir Pariston sur cette couverture pour montrer la confrontation ou le duel entre ces deux monstres .

Pour le Chat il doit bien avoir une raison qu'on saura surement a l'avenir ,puisque Togashi ne laisse rien au hasard .quoi que les explications donné par certaines membres me convient .

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 years later...
  • 2 months later...

Sayli , serait-il possible d'avoir ta source pour ces chapitres tirés du tome ? :)

 

La source, c'est Baidu : http://tieba.baidu.com/p/4589653612

 

Derniere pg. du 349 : http://imgur.com/fToxHVD

 

Et il y a encore beaucoup d'autres choses qui sont tombées. L'auteur s'est déchiré sur ce volume.

 

 

Cette première image est traduite mais est legit : http://i63.tinypic.com/5yc65v.png

https://i.imgur.com/901mAGN.jpg

 

First one, from top to bottom shows: chimera ants (Demi-human type), Ai, Burion, Zobae (infected human), Hellbell, Papu, Human (individual), Human (country)

First one, from left to right shows: Ferocity, Number, Fertility, Distractibility, Total

On second picture it gives description for each level in each category.

For 'Ferocity towards human':

A - 1. Aggressively attack humans.

A - 2. Biology and actions of the creature puts large amounts of human lives in danger.

B - Depending on condition the entire species become level A. (weather, natural environment, food, chemicals, etc.)

C - 1. It has individual variability.

C - 2. Depending on condition individual can become level A. (Smell of blood, being wounded, breeding season, etc.)

D - Vigorless. In a sudden encounter it may attack as a defense mechanism. (Spraying poison, charge in, etc.)

E - None.

 

For 'Number':

A - One nest, host, or group contains 10000 or more.

B -Few hundred to few thousand.

C - Ten to one hundred

D - Less than 10

E - Few

 

For 'Fertility and its speed':

A - Once activity begins they reproduce at very high speed and numbers increase explosively.

B - 1. Reproducing several times in a year and their numbers are in 2 figures.

B - 2. Depending on condition it may switch to level A.

C - Same as humans.

D - There is long interval between breeding and produce few offsprings at a time.

E - Do not reproduce, or it is so rare that it can be ignored.

 

For 'Destructivity':

A - 1. Each encounter most likely results in death and it is hard to avoid.

A - 2. Damage given will hinder everyday life, it is hard to heal and will leave permanent damage.

B - 1. It is known how to avoid it, but failing to do so will most likely result in death.

B - 2. It gives difficult to heal damage that stays for rest of the life.

C - 1. Damage takes long time to heal and may result in death in some cases.

C - 2. Damage indirectly effects large number of people. (Effects cattle or crop)

D - 1. It may leave permanent damage or scar that does not effect everyday life.

D - 2. Damage can be healed completely in few weeks.

E - 1. Proper medical care will heal the damage in few days.

E - 2. It may indirectly effect small group of humans (limited contamination or evacuation).

 

For 'Total':

A - The threat must be destroyed immediately; however, method is unknown. Requires entire world's cooperation.

B - the threat must be destroyed immediately. Method is known but costly and has high risk. National or international correspondence is necessary.

C - Requires immediate provision, but it can be dealt by autonomous community.

D - Requires correspondence for individual cases; however, urgency and threat is not high.

E - Citizens must be warned but it is not significant.

 

From msvx (Mangahelpers)

 

Here's rough translation for last two pictures. [spoiler=révélation nanika]Btw, picture of Nanika confirms that it came from Dark Continent.

 

 

First one, from top to bottom shows: chimera ants (Demi-human type), Ai, Burion, Zobae (infected human), Hellbell, Papu, Human (individual), Human (country)

 

First one, from left to right shows: Ferocity, Number, Fertility, Distractibility, Total

 

On second picture it gives description for each level in each category.

 

For 'Ferocity towards human': A - 1. Aggressively attack humans. 2. Biology and actions of the creature puts large amounts of human lives in danger.

B - Depending on condition the entire species become level A. (weather, natural environment, food, chemicals, etc.) C - 1. It has individual variability. 2. Depending on condition individual can become level A. (Smell of blood, being wounded, breeding season, etc.) D - Vigorless. In a sudden encounter it may attack as a defense mechanism. (Spraying poison, charge in, etc.) E - None.

 

For 'Number': A - One nest, host, or group contains 10000 or more. B -Few hundred to few thousand. C - Ten to one hundred D - Less than 10 E - Few

 

For 'Fertility and its speed': A - Once activity begins they reproduce at very high speed and numbers increase explosively. B - 1. Reproducing several times in a year and their numbers are in 2 figures. 2. Depending on condition it may switch to level A. C - Same as humans. D - There is long interval between breeding and produce few offsprings at a time. E - Do not reproduce, or it is so rare that it can be ignored.

 

For 'Distractibility': A - 1. Each encounter most likely results in death and it is hard to avoid. 2. Damage given will hinder everyday life, it is hard to heal and will leave permanent damage. B - 1. It is known how to avoid it, but failing to do so will most likely result in death. 2. It gives difficult to heal damage that stays for rest of the life. C - 1. Damage takes long time to heal and may result in death in some cases. 2. Damage indirectly effects large number of people. (Effects cattle or crop) D - 1. It may leave permanent damage or scar that does not effect everyday life. 2. Damage can be healed completely in few weeks. E - 1. Proper medical care will heal the damage in few days. 2. It may indirectly effect small group of humans (limited contamination or evacuation).

 

For 'Total': A - The threat must be destroyed immediately; however, method is unknown. Requires entire world's cooperation. B - the threat must be destroyed immediately. Method is known but costly and has high risk. National or international correspondence is necessary. C - Requires immediate provision, but it can be dealt by autonomous community. D - Requires correspondence for individual cases; however, urgency and threat is not high. E - Citizens must be warned but it is not significant.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sayli , serait-il possible d'avoir ta source pour ces chapitres tirés du tome ? :)

 

La source, c'est Baidu : http://tieba.baidu.com/p/4589653612

 

La source n'est pas Baidu. Les 5 premiers sont de @我的柴犬會撕裂你  (c'est marqué dessus en watermark) de Weibo.

 

http://www.weibo.com/3170688522/Dyrba6HtR?from=page_1005053170688522_profile&wvr=6&mod=weibotime

 

Et il y a encore beaucoup d'autres choses qui sont tombées. L'auteur s'est déchiré sur ce volume.

 

En meilleur qualité: http://imgur.com/a/aubay

Naoko Takeuchi l'a surement aidé dans ce tome. Cette image ressembe pas mal à son style:

 

IxmpHS0.png

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

×
×
  • Créer...