Aller au contenu


Ch 581


Andrew Waltfeld
 Share

Messages recommandés

Chapter 581: "The Future is Creeping Up"

 

Sengoku: Is Magellan alright?

 

Marine: He’s been badly beaten…appears to be on his last breath. (I can’t make this part out but I think it’s about a medic squad going to treat him). He’s a very serious man--he’s taken a lot of responsibility for what happened! (some crap I can’t read about moving his body and being self-determined/guilty about it)

 

(I can’t make out specifics but I believe it’s the Marine saying that the world government doesn’t want to release any info about the screwup with level 6)

 

Sengoku: Don’t screw with me!!

 

Brownbeard: (I think it’s something like “burn this into your memory!” but blurry to me)

From now on this island is my turf! The turf of this pirate…the great Brownbeard! Uwohoho!

 

Urouge: The key is Blackbeard…without a doubt, for now they’ll be the eye of the storm…

 

Kid: Redhair…Kaidou…Big Mom!

Now that the balance has crumbled there’s no telling what will happen!

Kid: It begins! A new era that no one has seen before!

 

Donc certains pirates commencent déjà à se partager le territoire de Barbe Blanche (c'est ce qui se passe avec Barbe Brune). Ça risque d'être le boxon sur le NM pendant quelques temps.   

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Réponses 360
  • Created
  • Dernière réponse

Top Posters In This Topic

@Djoko

 

Moi je pense plutôt  que c'est pour dire que Luffy va pas crever (normal en même temps c'est le héros) parce que dire que Luffy a une maladie incurable si ses chances de survies ne sont pas à 0% ça ne veut rien dire, tu as du mal comprendre. En tout cas moi perso je pense que c'est comme ça.

 

Enfin les images !!!

Pourquoi Luffy à un sabre planté à côté de lui alors que ce n'est pas celui de Law ? des assistants ou autre chose ?

Et Barbe Brune doit surement être un gars du NM qui profite que Barbe Blanche soit mort et que Luffy vas s'empresser d'eclater !!!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis quelque peu attristé par le sort qui est réserve à Moria, il était bien chère à mon coeur mais c'est la volonté de Mr Oda de le faire disparaître...

 

En ce qui concerne Barbe Brune est-il mentionné à un moment dans le récit ? Edit monkey : nope.

Pour ma part ce personnage me paraît totalement nouveau et son nom est probablement présage d'un nouvel homme fort !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

...

je suis quand même déçu de l'avant dernière image...

 

j'aurai préféré voir moria démonté par doflamingo seulement et non pas les PX..

 

tout ce que dofla nous a montré jusque la est énorme!!

 

- trancher Oars comme du beur  (il aurai pu l'exécuter facilement tout seul)

- bloqué Joz avec un bras pour se taper une discussion sur son dos (comme si il le manipulait)

- manipuler un VA

- manipuler Atomos

- et la recevoir un ordre pour buter un CC

 

ce type deviendra un jour un grand de cet univers! (yonkou?)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

bon et bien barbe brune ressemble au futur méchant des mugiwara quoda avait dessiner, il faut avoué qu'il a un certain charisme a vu d'oeil, je me demande bien se qu'il dit.

ensuite pour don flamingo vs moria j'espérais aussi que donflamingo se le fasse en solo et non avec des px, donc oda nous montre déjà une suite dans le nouveau monde plus que génial, et je n'attends qu'une chose la suite avec impatience, par contre l'image entre shanks et baguy, c'est une mini aventure (j'en doute fortement) ou ue ilustration comme çà (j'en suis quasi sur) ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour l'image avec Shanks et Buggy, ça ne peut pas être une nouvelle aventure, la bataille vient de se terminer. On est encore dans le cercle des illustrations je pense. J'ai hâte de voir ce que nous réserve Oda dans les nouvelles mini aventures, pourquoi pas quelque chose sur Hannyabal, c'est en général un sous fifre qui s'y colle.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis content de voir les supernovae et j'aime le bateau gateau de bonney

je pense aussi qu'on va avoir quelque chapitre de transition comme le après EL à W7 comme quelqu'un l'a déjà dit.

maintenant on a un nouveau BB qui est barbe brune sa va etre difficille ne pas confondre les 2, je pense que se sera un personnage important l'a été Barbe Blanche et comme l'est BN

par contre je me demande comment hancock à réussi à rattrapper le sous marin de Law

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

bon, chapitre de transition ou l'on continue de voir les conséquences de la guerre et aussi la possibilité de voir apparaitre de nouvelle tête. nouveaux ennemis ou alliés ??? on verra bien cette semaine et la semaine prochaine.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

chapitre sympathique avec l'arrivée de nouveaux personnages. On va mettre du temps pour décrouvrir tout les personnages introduit durant la guerre (sorcière des glace, capitaine de NM dont on a rien vu) et la barba brune.

 

J'ai qu'un chose à dire. A quand l'introduction de Barbe Rousse ;-)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ou de barbe rouge... :)

 

un peu déçu que dofla soit aidé des px, d'un autre cote ca montre que la différence de niveau avec moria ne doit pas être énorme et surtout que c'est bien un "officiel", ou plusieurs (5? :),qui désirent voir moria disparaitre.

 

par contre je ne comprend vraiment pas pourquoi pour le moment...

 

 

@gorbatchev

 

tu parles de dofla comme futur yonku mais je pense que son lien avec le GM est un indice sérieux allant contre cette théorie, par contre je pense qu'on assiste là au début de son intrigue, qui sera surement grandement développé et que ce sera un des adversaires majeurs de luffy

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@barbe rouge, comme tu le dis dolfa sera, je pense un adversaire pour Luffy au même titre que BN car il a été introduit il y a déjà bien longtemps et on sait tous que c'est pas un "gentil"!

En premier lieu il y a eu l'histoire avec l'île céleste, puis il y a eu le commerce d'esclave sur shabondy, c'est une histoire a suivre...

 

Hanckock veut sauver son aimé, si ça c'est pas une preuve d'amour, les futurs mugi sont en cours avec elle et Jimbei.

Personnellement, je suis pour mais après tout on ne sait jamais avec Oda-sama.

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Les images sont pas mal cette semaine, j'aime bien le design de Barbe Brune il a pas l'air mauvais.

On a pas mal d'explication sur tout ce qui s'est passé à ID. J'aimerais bien savoir si c'est BN qui a dosé Magellan pour se venger ou si c'est tous les prisonniers, juste pour l'anecdote.

Doflamingo je le sens bien ce personnage, son intrigue peut déboucher sur quelque chose d'assez gros. Puis je suis persuadé qu'il n'aurait pas eu besoin de Pacifista pour se farcir Moria.

En tout cas j'ai un peu l'impression qu'il y a deux courants dans le GM, les ordres officiels qui passent par Sengoku et les ordres sous-marins qui passe par des gars comme Doflamingo. Recèle des secrets ce personnage.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Mouais, bien planqué derrière une poignée de Pacifista c'est tout de suite plus simple hein Dofla  ;D après tout c'est le mec qui demande un partenariat à Crocodile pour se faire Joz donc niveau fourberie il mérite une médaille. Mais bon, je l'aime bien quand même :P malgré que je préfère Moria.

 

C'est dingue le nombre de truc qui se passe dans ce chapître, le dernier empereur est sans doute une femme avec un nom pareil. Barbe brune ? Intéressant, avec la mort de BB beaucoup de chose vont changer dans le monde de OP.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Barbe Brune fait vachement viking, à mon avis soit c'est le chef d'Erbaf, soit il en est originaire (vu sa taille en plus...) en tout cas j'aime bien son design ^^

 

Pour ce qui est des intentions de BN, on a la confirmation qu'il ne recherchait que des nakama puissants en allant à ID, car il a choisit les 4 vainqueurs de son mini tournoi, cela veut bien dire qu'il les a pas choisit avant d'aller à ID...

 

Doflamingo est caché par les pacifistas, cela prouve que l'ordre vient des pontes du GM, le conseil des 5 doit être derrière tout ça, et c'est sans doute le mystérieux "chef suprême du GM" qui a donné l'ordre à Dofla, donc on risque d'en apprendre plus sur lui grâce à ça  :)

 

  Il ne reste plus que Moria et Dofla comme véritable corsaire "irréprochable" et donc il suffit d'en buter un et de proposer un marché à l'autre pour détruire l'ordre des shichibukai pour ensuite les remplacer par les pacifistas.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Oh lalala la lala !!!

Pour une fois qu un spoil naruto m'emballe plus qu'un spoil one piece  :'(

Chapitre de transition qui a l'air un poil molason mais bon .. j'attend de voir .

Moria qui se fait exploser , ca j'adore .. il sert a rien lol .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Moi je suis content de voir que Moria se fasse eclaté par une armée de Px !!! Si doflamingo l'avait soulevé tout seul ça aurait montré un écart trop flagrant entre les shishi !!!

 

J'aimerai bien savoir d'ou il sort le barbe brune !!! et perso moi sa me va un chapitre de transition, ça va nous donner une idée de vers ou va le manga !!!

 

enfin ... j'ai qd même envie de voir les mugiwara ....

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Script :

 

Sabaody Archipelago

Announcer: Breaking News!

Civilians: The Battle of the Highest has ended!!! The Marines are victorious!! The legendary pirate Whitebeard has been defeated!!

Announcer: Reports from Marine HQ to the Marine branches of the world... At the bay of Marineford,

 

Drake's men are listening to the news on the den-den mushi.

Crew: Captain Drake!

Drake: .....

 

Narrator:

Seven ships are seen lined up at the bay of Marineford.

There was no way the rookies who will carry on the new pirate era would miss the chance to see this turning point of history. They stare at the dust settling on the battlefield of Marineford, The "Proof of Order" of the Pirate Age.

 

Crew: It's finally decided....

Drake: The Marines... will have to change as well...!!

 

Narrator: They could feel the starting ripple of the murderous era with their skin

 

Capone: It's gonna happen quick... Whitebeard's turf are going to be turned into seas of blood!!

Urouge-san: The key is Blackbeard. There's no doubt he'll become the center of this hurricane!!

Apoo: He's a man who will become his enemy eventually!! Do you really think he would save him?

Crew: What are you talking about, Apoo?

Apoo: I'm talking about Trafalgar Law!! He's a man infamous for his cruelty!!

Bonny: It's all his fault....!! I'm going to find him out!! Let's go to the New World!!!

(again, gender ambiguous him/her his/her)

Hawkins: This is odd....

Crew: What's wrong, Captain Hawkins?

Hawkins: No matter how many times I try... the "possibility of survival" for "Strawhat Luffy" never becomes zero....!!

Kidd's Crew: To be honest, the start of this war frightened me... but the great pirate Whitebeard is dead, and the war is finally over right?

Kidd: Hahaha!! What's finally over again? one hellva faction, "Blackbeard" was born from this war!

The new world is ruled by the Four Emperors Redhair, Kaidou, and Big Mom... now that the balance is tipped, who knows what's going to happen!!

The new era no one has ever seen is starting now!!

 

part 2

 

The scene changes to people of the world

 

Narrator

East Blue, West Blue, South Blue, North Blue, and the Grand Line....

Just as the history is told, the further the information travels, details are lost, and the "Victory of the Marines" are the two words carried over the breeze of the ocean. The entire world is excited over this incident.

 

Pirate: Whitebeard said it!! The One Piece really does exist!! I'm going to find it!! The sea is still full of dreams no one has seen yet!!!

Civilian: Extra!! Extra edition!!!

Civilian: Whitebeard is dead!! Marines have won, YEAH!!!

Marine: The Marine is invincible!! Praise to the heroes of war!! UOOOOO!!!

Marine: I'll one day become a great marine... great enough to be summoned to HQ...!!!

 

Narrator: But people don't realize...

 

Civilian: Uwaaaaa!! Don't you dare come any close!! Do not enter the town!!! This.. .This island is....

The civlians on this island look like Native Americans. The entrance of the city has a pirate flag of Whitebeard.

Under the flag, you can see the words FoodValten.

 

Brownbeard: Ngahahahaha!! Ehhh?? What did you say? This island is... what?

Oh yeah, it's USED to be Whitebeard's turf, isn't that right? Yeah, I know!!

You saw the news didn'cha? This symbol no longer means anything!!! He's DEAD!!

With Whitebeard gone, the one taking over the world is me!!!

Civilians: Kyaaa!!!!

Brownbeard: Get a good look at me, and remember me!! The one ruling this island from this day on... is me, the great BROWNBEARD!! UOHOHOHO!!

 

Narrator:

The Marines victory did not only bring peace. With a deterrent known as threat of Whitebeard gone, the ocean turns to chaos

 

part 3

 

Scene changes to Hancock

 

The marines on Hancock's marine ship are turned into stone

Hancock is seen on Law's ship.

 

Hancock: How is Luffy holding up...!!

Bepo: How did you know we were coming up to the surface here?

You scared me, I thought the Marines were still chasing us

Hancock: I had Salome trace you from the bottom of the sea. Don't change the subject on me, you lowly animal!!

Bepo: I'm sorry.....

Crew: Damn he's submissive!

 

Law enters the room

 

Bepo: Captain!!

Law: I did everything I can. His life is safe for now, as far as what surgery can do.

...but he has unthinkable abmounts of damage accumilated within. I can't gurantee you that he will live just yet.

Hancock: .....!!!

Ivankov and the New Kamas appear from the Marine ship

Ivankov: Well of course!! HEEEEHAW!!

 

Law's crew: Who the hell are they!?

Kama: That's right!!! Strawhat did his best!!! Because of him, we were able to escape!!

Hancock: They are the prisoners of Impel Down... they seem to be allies of Luffy. They were hiding in the Marine ship I took.

Kama: And we're heading to the "Kamabakka Kingdom", a long time dream for us!! From the New Kama land to the New Kama head temple!!

 

Ivankov continues his speech as he boards Law's ship

 

Ivankov: Strawhat boy was already in no shape to be even standing when he was in Impel Down!!

I'm surprised how much ruckus he was able to cause here!!

Kama: Yeah!! He did his best!! We know!!

Ivankov: It was all to save his brother Ace!! And yet his brother died right in front of his eyes to protect him....

 

Flashback of Luffy's lines (If I give up here, I'll regret it forever!)

 

Ivankov: Is there no God or Buddha...? It's no wonder a mind or two would collapse!!

Kama: Damnit!! Hang in there Strawhat!!! Hang in there!!!

Hancock: What a tragedy.... I wish I could switch places with him... poor Luffy...

Crew: (Damn I'm envious... he has the affection of the Pirate Empress!!)

Ivankov: By the way, are you friends with the Strawhat Boy?

Law: No, I have no obligation to save him. You want me to give a reason if you're uncomfortable with that?

Ivankov: Nah nah!! Sometimes your body acts by instinct!

Crew: Hey wait up!!

Ivankov: Jinbei...!!

Jinbei: *pant* Thank you... Trafalgar Law from the North Blue, are you not? You save our lives...!!

Law: Take a nap, or you'll die

Jinbei: I can't.. my heart is unrest... I have lost so much in this incident as well...!!

That's why... I can't even begin to imagine what's going on in Luffy's mind... Him collapsing right there was probably the last strain of self defense. Even if his body lives, I'm worried the most when he wakes up...

Hancock: Hey you beast!! Do you have a den-den mushi?

Bepo: Uh...!! Yes, yes I do I'm sorry

Crew: Wow I'm envious, the empress is treating you like a servant

Hancock: If I call up the Kuja pirate ship, we can cross over the Calm Belt along with this submarine!!

If Luffy's survival is revealed to the government, they'll surly come after him. We will shelter him on the Kuja island. If my Warlord status is still in effect, I can nurture him in safety.

 

part 4

 

Marine HQ

Branew: Fleet Admiral Sengoku!! There you are!! We have reports on Impel Down!!

Sengoku: Is Magellan alright?

Branew: He's beaten badly, and is on his last breath. Currently he is in ICU by the medical staff

He is a.. very honest man. He's been talking about being responsible for what happened. They fear if he could move, he would take his own life....

Sengoku: Don't let him do such a stupid thing!! What exactly happened in that prison!?

Branew: From the reports, Level 6 was especially bloody...

Sengoku: What do you mean bloody?

 

Impel Down flashback

 

Blackbeard: Greetings!! Dreamless prisoners who will surely end their miserable life behind these cells!

Zehahahaha!! If you're just gonna have to wait till you die here... how about it? Why don't you kill each other in those cells?

I'll take anyone left standing with me back to the free world!!

Prisoners: ..... are you serious!!

 

Sengoku: ....!! So he picked and chose the best members out of the worst prisoners of the world!!

Branew: Yes... but the prisoners he took with him were only 4. Yet, from Level 6 there are clearly more prisoners missing.

Sengoku: ...!!! So there are other escapees of Level 6!! Get the number and names of the escaped prisoners, and send the warrents out to the entire world immediately!!

A Level 6 prisoner could wreck havok to civilians all by himself if he wanders into a nation... their level of threat is unthinkable!!

.... what's wrong?

Branew: Well you see... the World Government has ordered us to conceal this incident of Level 6 prisoners escaping...!! They say any more blunder exposed to the public could ruin their trust of the government...

Sengoku: ......WHAT!? THIS IS REDICULOUS!!!

 

Marineford back alley

 

Moria: Damn you.... DoFlamingo!!!

Magnificientpinkfluffybastard: Fuffuffuffuffu!! Moria... you're too weak to be carrying the title of a Warlord.

Don't you think it'll look better for you, if you "died in the War of the Highest" rather than "Assassinated by the World Government"?

Moria: Who sent you.... is it Sengoku!?

DoFlamingo: No... even higher up!!

 

End

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le pouvoir de Dofla est de manipuler les gens..

Manipule t-il les px? jespére car autrement il n'aurait aucun mérite à vaincre Moria.

Mais si ils les manipules, ok car sa viendrait de sont pouvoir..

 

Barbe brune parait être un gros bourrin^^

 

 

ps: Tout chaud qui sort du four: Résultat groupe éliminatoire B

Et début Éliminatoire groupe C, (Tournoi de popularité)

http://forums.mangas-fr.com/index.php/topic,26326.0.html

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@ Spring D Nova

 

D'ou tu sors que le GM a un chef suprême please  ? je pensais que c'était le conseil des 5 les big boss avec les dragons

 

celeste. .

 

Je ne le sens pas du tout ce Dofla , mais je ne penses pas qu'il sera un Gros ennemis pour Luffy , juste une peste

 

qui va lui faire des coups tordu surement !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

lol il est pas mal le navire de Bonney.

Si on peut manger les murs quand il y a pénurie de bouffe, c'est plutôt sympatique mais comment ça se fait que le bateau soit encore entier avec un capitaine qui s'appelle la gloutone ???

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il est bien précisé dans le one piece yellow que l'institution ultime est le conseil des 5 le chef supreme est au dessous du conseil des 5 etoiles et est a ses ordres (sa pourais etre dadan)

 

pour le chapitre ben un chapitre de transition comme on pouvais si attendre et qui me fait penser au post enies lobbies donc bien sympa quand meme dessus par contre par l'introduction d'un enime perso qui s'appelle barbe truc surtout que le vivier de personnage a la disposition d'oda à l'heure actuel ne l'oblige pas à recreer un ennemie de toute piece surtout avec un nom et un style pas tres original au final puisque c'est encore un barbe'... grand et gros donc...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci Kyria ! , il y a donc un type aux dessus de Sengoku et en dessous du conseil des 5 , Mmmh c'est plutot etrange

 

de n'avoir jamais entendu parler de se type vue que c'est le superieur de Sengoku !

 

J'ai remarqué sur l'image du Databook Yellow , que Dofla est ce lui qui represente les Corsaires , comme Lucci represe

 

nte le CP9 , c'est plutot etrange nan ? :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.
 Share


×
×
  • Créer...